Саме таке завдання ставлять перед собою як організаторка, так і педагоги популярного в нашому місті навчального центру.
Погодьмося, що сьогодні освіта в Україні вже вийшла зі звичних рамок школи. Таким є запит часу. Навчити дитину , розкрити її здібності й таланти, націлити саме на те, що їй найбільш потрібне, в чому вона зможе плідно себе реалізувати в умовах кількості 30-ти дітей та тривалості уроку 45 хвилин, таки дуже важко. А тим більше, що суспільство відчуло потребу змінювати встановлені канони, психологію, мислення, що є необхідним для того, щоб приєднатися до цивілізованого світу, стати повноцінним членом європейської співдружності.
Саме з цього ми розпочали розмову з керівником навчального центру «Діалог» пані Наталією Шандалко.
- Я ще в дитинстві, відвідуючи дитячий садок, прагнула спілкуватися з меншими дітками, бігала в інші групи, гралася з ними, - пригадує Наталія Миколаївна. – Потім уже стала замислюватися над тим, що шкільне життя не сприяло тому, щоб діти ставали впевненішими в собі. Особливо не подобалися відкриті уроки, коли дитині в потилицю дивилися чужі люди, які прибули з інших шкіл. А дитина відповідала давно завченими фразами. Ось так нас і навчили від когось щось чекати, не довіряти самим собі, своїм здібностям. Звичайно, я не прагну критикувати шкільну освіту, сама навчала дітей гри на фортепіано і розумію, як важко знайти підхід до кожної дитини, розкрити її як особистість. Мене хвилює те, що сучасні українці мало читають, люблять повторювати чужі думки, дуже мало виплекано композиторів і поетів. Але ж успіху хочуть досягнути всі, і батьки мріють бачити не обмежених, а розвинених дітей. Чому ми стали боятися власних думок, винахідництва? Де наші мрійники, диваки-експериментатори? Тому одне із завдань нашого центру – не конкурувати зі школами, а допомогти їм.
Пані Шандалко мала нагоду вивчити методики школи «Green Field» під Лондоном та американської школи «Delphian”, де навчають за передовими технологіями. Специфіка цих навчальних закладів полягає в тому, що діти не вивчають теми, розраховані на декілька занять. Фізику, наприклад, вивчають в інтерактивних класах, де, працюючи з механізмами, на практиці осягають фізичні закони. Дуже популярними є школи лідерства, коли діти складають соціальні проєкти і застосовують їх у житті. Отож не дивно, що вони вже у 13-14 років завершують навчання і згодом їм пропонують престижні робочі місця.
Саме задля того, щоб допомогти дитині стати особистістю, і був створений навчальний центр «Діалог». Новостворений колектив передусім вивчив запити людей, а тому першочерговими предметами стали англійська та польська мови. За основу взято методику київської школи «Логос». З американської методики запозичили метод прояснення лексики до її повного розуміння. Саме розуміння та осмислення лексики дає можливість її правильно застосовувати в мовленні і психологічно наділяє дитину впевненістю у своїх силах. Окрім того, в «Діалозі» навчають ще математики, дають навички дипломатії і управління. Дуже корисним у цьому плані є табір лідерства. Ще до карантину діти з педагогами їздили в Карпати, де втілювали в життя соціальні проєкти стосовно міста, в якому перебували. Найчастіше таким містом ставало Славське. Основою і завданням проєктів була допомога людям. А прогулянки в гори перетворювалися не тільки на приємну мандрівку, а й сприяли фізичному загартовуванню.
Досить цікаво проходять уроки трудового навчання. Для того щоб розвинути творче мислення, учнів не обмежують у фантазії. Саме за такої умови народжується палке бажання щось творити.
Навчання відбувається за рівнями досягнень, тобто за поступовістю оволодіння знаннями учнями. Вік бажаючих навчатися і поглиблювати знання необмежений. Найменші учні починають з 3-річного віку, а найстаршим учнем, якого запам’ятали в «Діалозі», був 73-річний чоловік. І дивуватися нічого, адже нині багато професій вимагають глибоких знань, знання потрібні і для роботи в інтернеті. Свідомі батьки не хочуть відставати від своїх дітей, прагнуть показати їм особистий приклад.
Педагогічний колектив – молоді вчителі. Дехто з них жив за кордоном. Це Ольга Маліновська, Вікторія Борис, Іванна Кирпа, Ірина Левчук. На даний час проходить стажування випускниця Володимир-Волинського педколеджу вчитель трудового навчання Ольга Ковалюк. Заняття в центрі розпочинаються о 9-ій ранку і тривають до 20 години.
Не втрачає центр зв’язку зі школами, де часто проводить різноманітні акції, результатом яких є бажання дітей вчитися і розвиватися.
Антоніна Булавіна, м. Володимир-Волинський
Коментарі
Надіюсь інші школи будуть
Коментарі