«Бізнес-центр» опікується суб’єктами господарювання громади

«Бізнес-центр» опікується суб’єктами господарювання громади
«Бізнес-центр» опікується суб’єктами господарювання громади

Про напрямки роботи, досягнення та прагнення спілкуємося з новою директоркою установи Христиною Литвинчук.

Володимир-Волинський фонд підтримки підприємництва «Бізнес-центр» створений рішенням сесії міської ради у лютому 2004 року. За роки своєї діяльності він має чимало напрацювань щодо підтримки, курування, допомоги, взаємодії з представниками малого та середнього бізнесу. Було проведено різноманітні акції (у тому числі благодійні), лекції, зустрічі. А віднедавна спільно з управлінням економічного розвитку та інвестицій «Бізнес-центр» почав організовувати тематичні ярмарки. Упродовж трьох місяців очолює установу Христина Литвинчук, яка має власне бачення подальшого розвитку «Бізнес-центру».

- Христино Петрівно, у яких напрямках здійснює свою діяльність «Бізнес-центр»?
- Сьогодні основним напрямком діяльності є взаємодія із суб’єктами господарювання Володимир-Волинської громади, а саме консультування з питань, які найбільше цікавлять підприємців. Ми співпрацюємо з усіма контролюючими органами у місті та області, тому можемо надати максимум потрібної інформації, що стосується цієї сфери діяльності. 

- Ви обіймаєте посаду директора не так давно, але уже, напевно, маєте власні напрацювання. Тож які зміни відбулися за останні три місяці?    
- Перш за все, ми зробили ребрендинг та оновили логотип. Розглянули з фаховим спеціалістом – адвокатом Сергієм Лященком – найактуальніші проблеми, з якими зустрічалися підприємці. На сайті міста та офіційній сторінці БЦ у фейсбуці було оприлюднено відеороз’яснення щодо застосування РРО та ПРРО та надані відповіді на важливі питання. Реалізували проєкт «Підтримай володимир-волинських підприємців». Стали учасниками конкурсу від Міністерства розвитку громад на території України щодо створення креативного центру в нашій ОТГ на базі «червоної школи». У рамках цього конкурсу заплановано впровадження соціального підприємництва, школи дизайну, хостелу, музею-крамниці для підтримки народних умільців. Також, ми спільно із управлінням економічного розвитку та інвестицій організували два ярмарки. Маємо багато планів на майбутнє: започаткування челенджу підтримки місцевих підприємців, участь у грантових конкурсах з метою залучення додаткових ресурсів для виготовлення та встановлення стаціонарних яток задля проведення тематичних заходів. Ми відкриті для нових пропозицій та ідей, перш за все, від підприємців та жителів громади для того, щоб ще покращувати якість послуг ФПП «Бізнес-центр».

- Яким чином організовуєте проведення ярмарків у період карантину? 
- Цьогоріч у місті відбулося уже два ярмарки: 27 березня – м’ясний, 17 квітня – великодній. Надалі плануємо організувати рибний, медовий та інші. Зараз такі заходи є тематичними і проводяться із невеликою кількістю запрошених учасників. Із досвіду проведення великоднього ярмарку можу сказати, що ми старалися, щоб захід був колоритним. Аби підкреслити атмосферу свята, вмикали українську музику, подбали про вуличну кухню, щоб відвідувачі могли зігрітися та поласувати смачними стравами. А ще, разом з творчими і креативними працівниками КМЦ та художньої школи підготували цікаві фотозони. Ми робили усе можливе задля дотримання протиепідеміологічних норм під час заходу. На території було встановлено стійки з дезінфікуючими засобами, безкоштовно забезпечували відвідувачів одноразовими масками, а розташування учасників ярмарку здійснювали із дотриманням соціальної дистанції. Крім цього, передбачили дощечки, на яких був указаний з цінами перелік продукції, що реалізовували підприємці. Прикро, що були покупці, які ігнорували наші прохання щодо дотримання карантинних вимог. Попри це, ми задоволені, що перед Великоднем нам вдалося розвантажити ринок та супермаркети і таким чином зменшити можливість поширення СOVID-19 у нашій громаді, адже ймовірність захворіти вірусом на свіжому повітрі значно нижча, ніж у приміщенні. Крім цього, містяни мали змогу придбати товари від підприємців з Рівного, Луцька, Івано-Франківська. 

- Мешканці Володимирщини поспішають на ярмарки з надією на те, що там будуть представлені товари за нижчими, ніж на ринку чи у торгових закладах, цінами. Чи «Бізнес-центр» вправі просити учасників ярмарку не робити великої націнки на продукцію?
- На жаль, цінова політика виробників та народних умільців від нас не залежить, та ми висловлюємо прохання, щоб націнка на товари була мінімальною. Варто пам’ятати, що участь у ярмарку є платною, тому всі охочі представити тут свою продукцію сплачують оренду за місце. Крім того, деякі з них добираються сюди з інших міст, а це теж певні витрати.

- Дням проводилася традиційна весняна торговельна акція задля підтримки підприємців міста «Весняні знижки». Як провели її в нинішніх непростих умовах і чи вдалося досягнути очікуваних результатів?
- У зв’язку з пандемією, концепцію проведення акції було дещо змінено. Задля уникнення скупчень, жителі громади мали змогу «спіймати» свою знижку протягом 2-х днів. Участь в акції цьогоріч узяв 21 підприємець. Нами надавалася різна інформаційна підтримка, щоб про акцію  дізналося якомога більше людей. У фейсбук-спільноті «Бізнес-центру» та на інстаграм-сторінці «Твій Володимир» проводилися розіграші сертифікатів на суми 200 та 400 гривень. Участь у них взяли майже дві тисячі містян, і було визначено чотирьох переможців, які зможуть купити собі подарунок у будь-якому закладі-учаснику акції. Ми зробили фото- та відеозйомку магазинів та товарів, що там продаються, щоб ознайомити покупців з асортиментом та заохотити придбати товар, який сподобався. На жаль, вірус вніс свої корективи, що вплинули на купівельну спроможність громадян, це було помітно під час акції. Однак ми спільно з підприємцями продовжуємо традицію проведення таких заходів. 

- А скільки взагалі підприємців зареєстровано у нашому місті, як ви з ними взаємодієте?
- За даними податкової служби, у місті зареєстровано 1776 підприємців – платників податків. Ми регулярно інформуємо власників бізнесу про зміни, що стосуються їхньої діяльності, шляхом оприлюднення інформації на сторінці у фейсбуці та сайті ФПП «Бізнес-центр». Нещодавно організували та провели перший від початку карантину «круглий стіл» за участю підприємців, бухгалтерів, контролюючих органів, заступника міського голови Любові Саць. Обговорили, як, згідно із новими змінами у законі, заклади мають здійснювати свою діяльність. Також регулярно проводимо різні опитування, допомагаємо суб’єктам господарювання в поданні звітності, у тому числі електронної, що є дуже актуально та зручно в умовах карантину, генеруємо електронні ключі акредитованого центру сертифікації ключів «ПриватБанку».

- Помітно, що за останній рік у пандемію в місті відкрився не один новий заклад, деякі припинили діяльність. Цікаво, яка прослідковується тенденція до заняття підприємницькою діяльністю? 
- Із 17 березня 2020 року по 1 березня 2021 у громаді зареєстровано 277  нових суб’єктів господарювання, скасували підприємницьку діяльність 257 осіб, тобто є тенденція приросту.

- Яку допомогу надає БЦ підприємцям-початківцям?
- Потенційних підприємців  у започаткуванні власної справи ми ведемо від «А» до «Я». Допомагаємо обрати КВЕД, консультуємо з приводу необхідних кроків для реєстрації. Готові надати відповіді на усі запитання і при необхідності організувати менторство, тобто можливість почерпнути важливу інформацію від більш досвідчених колег. Це абсолютно безкоштовно. Платною є допомога у веденні бухгалтерії, підготовка та відправка звітів. Крім цього, ми ініціювали виділення коштів з місцевого бюджету для проведення конкурсу «Кращий бізнес-проєкт» для визначення кращих бізнес-планів у сфері малого та середнього підприємництва. Конкурс буде проведено спільно з Центром зайнятості. 

- Впровадження касових апаратів для деяких категорій бізнесу відтермінували. Та, схоже, це неминуче. Місцеві підприємці їздили на акції протесту навіть у Київ проти прийняття закону, який їх вводить. Яка позиція «Бізнес-центру» стосовно цього? 
- Введення так званих касових апаратів – це цивілізований європейський крок, який дасть можливість прозоро та чесно вести облік проданих товарів, робіт та послуг. «Бізнес-центр» безпосередньо допомагатиме та сприятиме навчанню щодо використання РРО та ПРРО для ведення підприємницької діяльності суб’єктів господарювання.

Валентина Тиненська, м.Володимир-Волинський

Розділ новин: 

Коментарі

Схожі новини: