Упродовж кількох днів на Волині тривав навчальний семінар для шкільних психологів, який організував Благодійний фонд «Сучасна Україна» на кошти виручені від продажу лімітованої колекції марок «Портрет Лесі Українки» з автографом автора – французького художника-мураліста Крістіана Гемі. Митець відомий своїми артоб’єктами на зруйнованих окупантами будівлях в Києві, Бородянці, Ірпені та Гостомелі.
Команда професійних арттерапевтів, коучів та психологів ГО «Пятерня» ділились знаннями та досвідом із психологами закладів загальної середньої освіти щодо роботи з дітьми, які живуть в умовах стресу через війну в Україні. Серед учасників – 20 шкільних психологів з Луцька, Ковеля, Володимира та сільських шкіл з усіх районів Волині.
Навчання відбувалось в особливій атмосфері ретриту в Інтеграційному центрі «Замлиння» на Ковельщині, де навколо тиша, багато простору, квітучий сад і кінна ферма. Усе – аби психологи, які щодня допомагають школярам розв’язувати непрості життєві ситуації, змогли налаштуватись на результативну роботу та покращили свій ментальний стан.
Керівник проєкту#ForKidsUa та організатор ретриту Євген Заїка розповів, що під час навчального семінару «Теорія і практика арттерапія в роботі з дітьми» шкільні психологи прослухали 24 академічні години теорії та практики. Вони засвоїли нові арттерапевтичний та коучингові техніки про які більшість чули вперше. Вивчили практики роботи з опором, запереченням, знайомились з різними видами метафоричних карт і як з їх допомогою можна працювати з дитячими запитами, травмами, питаннями браку мотивації у дітей, окремими сімейними сценаріями, батьківськими заборонами та самовизначенням в майбутньому.
Наставники ознайомили учасниць з новими протоколами психологічної допомоги, пояснили ключові аспекти роботи із блоками і які це може мати наслідки на психосоматичному рівні.
Особливо цінним для всіх учасниць ретриту стало пропрацювання з допомогою психологів та арттерапевтів власних дитячих травм, запитів і професійних супервізій, в ході яких кожна знайшла відповіді на питання, що давно хвилювали, а також сформувала власні моделі поведінки в тривожних ситуаціях.
Окрім навчання, був вільний час, який теж проводили з користю. Учасниці вправлялись в їзді на конях, стали учасницями професійної фотосесії, тішили внутрішню дитину стрибками на батуті, відпочивали у парковій зоні інтеграційного центру.
Усі пройшли підсумковий іспит, в ході якого кожен зі шкільних психологів мав «програти» умовний запит з яким до нього звернулись діти чи педагоги. Інші учасники групи колективно розмірковували над варіантами правильного реагування у таких ситуаціях, як шкільного психолога, так і батьків та вчителів. Це дозволило учасницям по-новому підійти до методів роботи з проблемами булінгу, низької самооцінки, асоціальної поведінки, конфліктів учнів з батьками та вчителями та багато чим іншим.
Реалізував такий нетиповий формат навчання тренерський склад громадської організації «ПЯТЕРНЯ» на чолі з досвідченою арттерапевткою і психологинею Тетяною Мялковською. Президент благодійного фонду Володимир Гавриш приїхав за добу до закриття ретиту і сам спостерігав за роботою коучів та трансформаціями учасниць. Він зазначив, що навчання дозволило шкільним психологам відволіктись від буденних клопотів, обмінятися важливим досвідом і, головне, наповнитись потрібним ресурсом і позитивною енергетикою, яку після завершення навчань вони зможуть передати дітям.
Кожна з учасниць отримала сертифікат про проходження підвищення кваліфікації, а також можливість придбати матеріали для арттерапії коштом Благодійного фонду "Сучасна Україна" на суму в 1500 грн кожна. Так шкільні психологи зможуть поповнити власний арсенал інструментів в роботі з дітьми та підсилити дидактичну базу власних кабінетів психології.
Пресслужба БФ «Сучасна Україна»
Коментарі