Учасники №5. Старша група «Бджілка», ЗДО «Волиняночка»

Виховательки: Ольга Володимирівна Пекарська, Олена Миколаївна Рейтерович та студентка-практикантка Анна Жук.
1 ряд: Настя Миколайчук, Віка Грабовська, Даринка Кравчук, Софійка Тимощук, Марійка Турук,  Оля Дубінчук, Улянка Вижва, Ліза Стома. 
2 ряд: Ніна Токова, Дмитрик Повзун, Толік Шмига, Матвій Гідзинський, Юрко Вишневський, Віка Петрович, Ілля Чайка, Ярослав Зозуля, Максим Піскуровський, Іванко Калина,  Мишко Якимчук, Тетянка Корнесюк.

«Ми - маленькі бджоленята, разом граємось завзято. Є у нас такий девіз: «Хто не працює, той не їсть»

В садочку «Волиняночка» живе бджолиний рій, 
І у своїм будиночку трудитись їм не лінь.
Щоранку чути: «Жу-жу-жу!», веселощі та сміх.
Тут працьовиті бджілочки радують усіх.
Вже з буквами знайомляться, розказують казки.
Загадки порозв’язують, вправляються в лічбі, 
Розглянуть ілюстрації, співають пісеньки.
А в театралізації стають немов зірки.

Ці віршовані рядки – лише невеличкий уривок цілої поеми про насичені різноманітними подіями будні у садочку «Волиняночка», яку  склали  вихованці старшої групи «Бджілка» разом зі своїми виховательками Ольгою Володимирівною Пекарською, Оленою Миколаївною Рейтерович та практиканткою, студенткою педколеджу Анною Жук. 
І справді, у приміщенні групи, немов у вулику, із самого ранку панує радісна метушня, коли маленькі «бджілки» тільки злітаються на свою квітучу галявину, щоб плідно потрудитися, зайнятися творчістю, поспілкуватися, гуртом виконати безліч добрих справ, а через розвиваючі ігри та знайомство з дитячою літературою краще пізнати навколишній світ. Для них це зараз особливо актуально, адже дітлахи вже цього року підуть у перший клас, тож треба гарно підготуватися до школи. А допомагають їм у цьому виховательки, які кожного разу зустрічають своїх підопічних привітними усмішками та теплими обіймами, а їхню  невичерпну енергію спрямовують у конструктивне русло.
Для того, щоб робочий день «бджоленят» був цікавим та пізнавальним, аби кожен малюк міг знайти собі справу до душі, у  затишній групі створене предметно-розвивальне середовище з різноманітними осередками: сенсорно-пізнавальним, куточками книги,  творчості та іншими, кожен з яких має відповідне устаткування, що сприяє всебічному розвитку дітей.
Садок відіграє неоціненну роль у процесі соціалізації дошкільнят та дає ефект, якого важко досягти вдома. Тут малеча вчиться спілкуватися, взаємодіяти з однолітками в рольових іграх, проявляти фантазію під час будівельно-конструктивних ігор із застосуванням «Лего-систем», що допомагає старшим дошкільнятам розвивати логічні й творчі здібності, а також привчає до роботи в команді. Діти конструюють будинки, дитячі майданчики або ж стіл з тортом та сервізом для чаювання, і таке інше.
Коли поруч немає батьків, дітлахи у садочку звикають до  самостійності. Вони розставляють іграшки по місцях, самі застеляють ліжечка та вдягаються на прогулянку. Час на  свіжому повітрі теж проводять з користю: годують птахів, спостерігають за рослинами та розповідають, які зміни відбуваються в природі у різні сезони року, і, звісно, з радістю долучаються до рухливих ігор.
Велике значення в процесі виховання й навчання діток має книга. Маленькі «бджоленята» обожнюють казки та інші художні твори, залюбки обговорюють вчинки героїв, розтлумачують значення застосованих у текстах приказок та прислів’їв. А ще їм надзвичайно подобається ляльковий театр. Із величезним натхненням малеча розігрує сценки, імпровізує, відчуваючи себе справжніми артистами.  А виховательки, радіючи, констатують, що цікава творча робота найкраще розвиває дітей.
Форм такої творчої роботи безліч. Наприклад, у групі «Бджілка» дуже популярні ігри на культуру поведінки та спілкування в різних ситуаціях – у магазині, в бібліотеці, лікарні, тощо. Відповідно до теми гри використовується іграшкове обладнання, а одяг для учасників сценок майструють усі разом  – вирізають з паперу, розмальовують, прикрашають аплікаціями. Із великим задоволенням дітки вивчають правила етикету за столом – чергові самі роблять сервування, за правилами розставляючи столове приладдя, і з допомогою виховательки вчаться, як правильно ними користуватися. Відповідально малеча ставиться до догляду за кімнатними рослинами, що прикрашають групу, та виконує інші доручення. Дехто за власною ініціативою допомагає помічниці вихователя прибирати і наводити порядок. А найкращою винагородою за гарно виконану роботу вважають слова вдячності, які водночас служать новим потужним стимулом для нових звершень. Ось так непомітно і виховується любов до праці та  дисципліна, що в свою чергу сприяє підвищенню самооцінки дітей – вони  відчувають свою значущість у колективі,  - певні виховательки. 
За словами педагогів, робота, направлена на розвиток, включає маніпуляції з різними предметами та іграшками, наприклад, методом Sand play (пісочна гра). Застосовуються у роботі мнемо-таблиці, що допомагають значно легше запам’ятовувати вірші. 
Подобаються також вихованцям групи щоденна ранкова гімнастика – з прапорцями, стрічками, серветками. А ще - музичні зняття, що проводяться  музичним керівником. Тут малеча розкриває інші свої таланти – співає, танцює, декламує вірші. А демонструє набуті навички на святкових ранках перед батьками та гостями садочка.
Дієвими у напрямку навчання є такі різновиди діяльності як малювання, ліплення, аплікація, розвиток мовлення, фізичне виховання,  вивчення геометричних фігур (пласких та об’ємних), рахування у прямому та  зворотному напрямках, розпізнавання днів тижня та пор року і багато іншого. Звісно, діти вчать букви та звуки, називають голосні та приголосні звуки, вчаться правильно поєднувати слова в реченні і потрошку читають. У групі є вихованці, які вже повністю засвоїли ці навички і цілком готові до навчання у школі. 
Із допомогою батьків у групі створили свою бібліотеку, де діти можуть обмінюватися та ділитися літературою. Книга не лише вчить, а й спонукає до роздумів. Прослухавши, наприклад, казку, малеча старається переказати сюжет, поділитися власними враженнями або навіть розіграти окремі епізоди у мінівиставах.
Свої всебічні таланти дітлахи демонструють на різноманітних заходах, що проводяться на рівні садка. Так, «бджоленята» брали участь у «Веселих нотках», «Смаковиці по-володимирськи», «Андріївських вечорницях» та «Різдвяних колядках». Така діяльність виховує в дітях почуття патріотизму, любов до рідного краю та народних традицій, моральні  цінності.
Час, проведений у групі, залишив по собі дуже приємні враження. Можна лише радіти спостерігаючи, як дітки розвивають свої таланти й при цьому виявляють неабияку допитливість та активність. 
Тож нових вам цікавих злетів, любі «бджоленята»!
Міла Сергєєва, м. Володимир-Волинський

Категорія конкурсу: 
Набрано голосів: 
0
Vote up!

 

           Ціна одного голосу 10 грн. Оплатити, щоб кнопка стала активною.

 

Коментарі