Тепер у держустановах замість паперового можна показати паспорт в додатку “дія” вашого смартфона

Тепер у держустановах замість паперового можна показати паспорт в додатку “дія” вашого смартфона
Тепер у держустановах замість паперового можна показати паспорт в додатку “дія” вашого смартфона

Головна мета Мінцифри – створити найзручнішу країну з точки зору отримання послуг. Для цього було створено «Дію», щоб кожен взаємодіяв із державою в декілька кліків, а власний час витрачав на те, що дійсно любить. «Дія» – це екосистема, що складається з порталу та застосунку.
«Дія» – це новий рівень взаємодії держави та громадян: зручний і людяний. 
На порталі можна отримати онлайн майже 70 державних послуг, а в оновленому мобільному застосунку – доступ до 11 своїх цифрових документів та 12 послуг. Серед документів: ID-картка та закордонний біометричний паспорт, студентський квиток, посвідчення водія, свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу, страховий поліс транспортного засобу, податковий номер (РНОКПП), свідоцтво про народження та довідка переселенця (ВПО). На особливу увагу заслуговує революційна технологія «Дія». Підпис – найзахищеніший електронний підпис просто у смартфоні.
Важливим є те, що цифрові документи у «Дії» мають таку ж юридичну силу, як і їхні пластикові чи паперові аналоги.
Україна – перша у світі з офіційними електронними паспортами та найшвидшою реєстрацією бізнесу 
Україна першою у cвіті законодавчо встановила можливість використання е-паспортів на рівні з аналогами звичайних документів.
30 березня 2021 року був прийнятий Закон №1368-IX, яким е-паспорти було визнано на законодавчому рівні. Законом визначено, що порядок формування та перевірки е-паспорта і е-паспорта для виїзду за кордон, їх електронних копій визначається Кабміном. Відповідно, для забезпечення реалізації цієї норми 18 серпня 2021 року на засіданні Уряду була прийнята постанова.
Після прийняття постанови громадяни можуть використовувати е-паспорт практично у всіх сферах життя, а для бізнесу – швидко і результативно перевіряти відомості про осіб, які отримують їхні послуги, наприклад, розміщення у готелях, авіаперельоти, відкриття рахунку у банку тощо. 
Реалізація постанови не потребує додаткових матеріальних та інших коштів державного бюджету.
Далі міністерство планує поступове перенесення всіх державних процесів в екосистему «Дії». Отримати будь-яку довідку, підписати або згенерувати документи, скористатися держпослугами можна буде онлайн у «Дії».
«Дія» – це можливість перевірити ваші дані у державних реєстрах
Міністерство цифрової трансформації запровадило революційну функцію шерингу документів: тепер можна ділитися цифровими копіями документів з «Дії». А також додаток став ще й платіжним інструментом. Тепер українці можуть сплачувати борги та штрафи прямо у застосунку.
Найголовніша перевага шерингу в тому, що це безпечно. Кожне використання цифрового документа відображатиметься у системі і не зможе бути використано повторно.
Бізнес у смартфоні
Щоб підключити «Дію» до бізнесу, напишіть команді впровадження у Telegram @DiiaStart. Це швидко і дуже зручно, адже зараз застосунком користуються понад 6 млн українців, а порталом – ще понад 5,5 мільйонів. 60% бізнесу в Україні відкривається онлайн, а сервісом єМалятко користуються 86% батьків. Уже майже 400 тисяч українців згенерували свій захищений підпис – “Дія.Підпис”. І це всього за 4 місяці. Щодня ми бачимо більше 10 тисяч операцій шерингу та валідації цифрових документів. Це цифрова держава в дії. І ми тільки нарощуємо темпи. 
Усі документи, довідки та посвідчення мають цифровий варіант і  завжди під рукою 
Цифрові документи мають діяти завжди і скрізь, усі органи влади зможуть працювати з електронними документами, матимуть інтерфейс та обладнання для перевірки.
Разом з тим багато послуг ще залишаються паперовими, українці та бізнес потерпають від корупції в багатьох сферах, наприклад, будівельній чи земельній, а чиновницький апарат по всій країні та застаріле законодавство чинять потужний опір цифровізації. 
Закон про рaperless допоможе боротися з корупцією та знищувати бюрократію
23 серпня почався перший етап впровадження цього режиму, коли всі довідки стали доступні онлайн і державний орган, який видав відповідну довідку, не матиме права її вимагати. Наприклад, РАЦС не може вимагати у вас свідоцтво про шлюб, тому що ці дані є в Державному реєстрі актів цивільного стану громадян. Як результат, через декілька років державні органи зможуть обмінюватися між собою даними, що буде фінальним етапом режиму paperless. 
Зокрема і Володимир-Волинський ЦНАП став приймати паспорти в електронному вигляді.
Послуги порталу «Дія»
Автоматична реєстрація ФОП – послуга, завдяки якій українці можуть зареєструвати фізичну особу підприємцем, обрати загальну чи спрощену систему оподаткування та подати заяву на реєстрацію платником податку на додану вартість (ПДВ). Реєстрація займає менше 2 секунд.
Внесення змін до ФОП – завдяки цій послузі українці можуть змінити інформацію про ФОП, що зберігається в Єдиному державному реєстрі. Зокрема, внести зміни до громадянства, видів економічної діяльності, контактної інформації фізичної особи-підприємця. А також внести зміни до номера платника податків (паспортних даних), прізвища, імені, по батькові, місця проживання чи місця знаходження, наразі це доступно тільки офлайн.
Закриття ФОП – послуга, завдяки якій українці можуть закрити ФОП протягом доби (термін закриття у податковій залежить від виду вашої діяльності).
єМалятко – проєкт, що дає можливість українським родинам отримати до 9 державних послуг, пов’язаних із народженням дитини, за однією електронною заявою на порталі «Дія». Серед цих послуг: державна реєстрація народженої дитини, визначення походження народження дитини, реєстрація місця проживання дитини, призначення допомоги при народженні дитини, призначення допомоги на дітей, які виховуються у багатодітних сім’ях, реєстрація народженої дитини в електронній системі охорони здоров’я, реєстрація у Державному реєстрі фізичних осіб-платників податків, видача посвідчень батьків багатодітної сім’ї та дитини з багатодітної сім’ї, визначення належності новонародженої дитини до громадянства України, присвоєння дитині унікального номера запису в ньому.
Реєстрація місця проживання дитини – послуга, завдяки якій українці можуть подати заяву на реєстрацію місця проживання дитини віком до 14 років за адресою одного з батьків з одночасним зняттям з реєстрації з попереднього місця проживання.
Допомога з безробіття – послуга, завдяки якій українці можуть подати заяву про надання чи поновлення статусу безробітного та заяву про призначення чи поновлення допомоги з безробіття.
Цифровий підпис (КЕП) – послуга, завдяки якій українці можуть підписати документ за допомогою електронного підпису. Зміст документа нікуди не передається. Він залишається у браузері, тому конфіденційність не може бути порушена. 
Автоматизовані будівельні послуги – цими послугами можуть скористатися ФОПи, фізичні та юридичні особи. Результати розгляду заяв надходять в кабінет користувача на порталі. Крім цього, інформація про результати розгляду поданих документів є публічною та доступна в реєстрі будівельної діяльності, а також автоматизовані послуги щодо об’єктів будівництва класу СС1.
Нові послуги в «Дії» 
Зміна місця реєстрації онлайн. Запровадили експериментальний проєкт з електронною зміною реєстрації місця проживання. Потрібна лише ID-картка, 10-15 хвилин на заповнення заяви в «Дії» та онлайн-підтвердження власника житла. Послуга вже доступна для жителів Києва, Харкова, Вінниці, Луцька, Рівного, Кривого Рогу і Маріуполя. За рік послугу масштабують на всю країну. Також запустили реєстрацію права власності онлайн – саме ця послуга робить можливою зміну місця реєстрації в декілька кліків.
Автоматична реєстрація ФОП.  2 секунди для запуску бізнесу. Відтепер відкрити власний бізнес можна автоматично онлайн, без участі держреєстратора. Заявка на відкриття ФОП одразу надходить у реєстр фізосіб-підприємців: 10-15 хвилин на заповнення заяви, і менше 2 секунд на її обробку.
Сплата податків та подання декларацій. Задекларувати доходи, сплатити податки і збори ФОП, переглянути декларації та розрахунки за минулі періоди – усе це тепер можна зробити в «Дії». Процес подання декларацій спростили: замість двох сторінок та понад 30-ти тепер достатньо відповісти лише на 4 запитання та внести суму доходу для розрахунку єдиного податку. Система сповіщень нагадуватиме про граничні дати подання декларацій та сплати податків.
Дія.Підпис – найзахищеніший електронний підпис у смартфоні. Підписуйте будь-які документи, отримуйте держпослуги з телефона вдома, у маршрутці чи під час ранкової кави – безоплатно й у кілька кліків. 
NFC-авторизація. Авторизуйтесь у «Дії», приклавши ID-картку до смартфона. 30 секунд – і в застосунок підтягнуться всі документи та згенерується електронний підпис. 
Дія.QR. Тепер не обов’язково ксерити копії документів чи заповнювати бланки. Наприклад, заселяючись у готель чи оформлюючи кредит у банку. За допомогою Дія.QR можна ділитися необхідними документами онлайн. Послуга створена для малого та середнього бізнесу, громадських організацій, а також для органів державної влади та місцевого самоврядування. Бізнесу не потрібно робити технічну інтеграцію та купувати обладнання: потрібно в кабінеті на порталі «Дія» згенерувати QR-код та роздрукувати його. Людина сканує QR-код та дає згоду на шеринг документів. Важливо, що компанія не зможе вимагати від клієнта додаткові копії документів і надлишкові копії даних.
Також у «Дії» невдовзі можна буде побачити історію шерингів: коли, скільки разів і з ким ділилися цифровими копіями документів. 
Нові будівельні послуги: для класу наслідків СС2/СС3 – дозвіл на виконання будівельних робіт та сертифікат про прийняття в експлуатацію, а також онлайн-видавання будівельного паспорта забудови земельної ділянки.
E-петиції. Українці зможуть створювати, переглядати та підтримувати електронні петиції на порталі «ВзаємоДія» або в застосунку «Дія». Це перший етап запровадження електронної демократії в Україні.
Заміна водійського посвідчення і оновлений розділ «Штрафи». Подати заявку на нове посвідчення в «Дії» можна за 5 хвилин. Також для тих, у кого є водійське посвідчення, щогодини «Дія» оновлюватиме розділ «Штрафи». Також стануть доступними штрафи, виписані патрульними. Якщо будуть нові, то вони одразу там з’являться, а застосунок надішле сповіщення. За 5 днів до закінчення терміну оплати додаток нагадає про несплачений штраф, виписаний патрульним.
Подання заяви на намір отримати пільгову іпотеку для ВПО. Доступний кредит на житло переселенцям, які постраждали через російську агресію в Криму та на сході України. Кредит – на 20 років під 3% річних. Заяву можна подати на порталі «Дія» за 10 хвилин.
Сплата адмінзбору онлайн. Потрібно буде навести камеру в «Дії» на QR-код біля реєстратора. Квитанція буде сформована автоматично. 2 кліки  замість 2 візитів! Поступово цю послугу буде масштабовано на всю Україну.
Реєстрація операторів потужностей ринку. Автоматизували увесь процес – реєстрація через портал «Дія» займе 1 хвилину. Потужності ринку – це будь-яке обладнання для виробництва, зберігання або транспортування харчових продуктів. Від бджільництва, кав’ярні або МАФу з морозивом до вантажівок-холодильників та торговельних мереж супермаркетів. Від сьогодні більше не потрібно їздити по установах, ходити до ЦНАПу, носитися з пакетом документів або надсилати їх рекомендованими листами.
ЄС визнав українські COVID-сертифікати в застосунку «Дія». Усі українці, які пройшли повний курс вакцинації, можуть оновити застосунок до нової версії та згенерувати свій COVID-сертифікат у застосунку в декілька кліків.
За більше ніж рік 10,5 мільйонів людей користуються всіма продуктами екосистеми «Дія». Міністерство цифрової трансформації хоче перетворити «Дію» на онлайн-платформу, де можна буде отримати 100% державних послуг.
Безпека «Дії»
Розробники постійно підтверджують надійність застосунку «Дія». Мобільний додаток отримав атестат відповідності Комплексної системи захисту інформації (КСЗІ) на мобільний застосунок «Дія 2.0».
- Ми успішно пройшли 2 pen-тести «Дії» із партнерами USAID та Академією е-урядування Естонії, - розповідають у Мінцифри. – У грудні 2020 року команда Міністерства цифрової трансформації на платформі «Bugcrowd» за підтримки агентства з міжнародного розвитку США (USAID) провела тестування (багбаунті) на знаходження можливих помилок у «Дії» з призовим фондом в 1 мільйон гривень. Це був челендж для «етичних» хакерів з усього світу. Ідея - «зламати» копію застосунку і знайти уразливості в «Дії 2.0». Етичні хакери зі всього світу підтвердили надійність «Дії» під час проведення програми «Bug Bounty». У застосунку не виявили вразливостей, які б впливали на безпеку. Знайдено два технічні баги найнижчого рівня, які одразу були виправлені спеціалістами проєкту «Дія».
Зараз проводять друге багбаунті «Дії» – запустили його у липні цього року, і триватиме воно вже пів року. Призовий фонд – знову мільйон гривень. Цього разу у хакатоні може взяти участь кожен охочий технічний спеціаліст. 
Електронні водійські документи
Використання цифрових водійських документів – електронного посвідчення водія та електронного свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу – регулюється постановою Кабміну №956 від 23 жовтня 2019 року, дію якої продовжено постановою №1227 від 9 грудня 2020 року до 29 листопада 2021 р. 
Документи в «Дію» не додаються користувачами або командою служби підтримки. Вони підтягуються автоматично, якщо в реєстрі наявні всі дані. 
Якщо водійське посвідчення або техпаспорт не підтягнулися, треба, щоб користувач верифікувався в кабінеті водія.  
«Дія» покаже техпаспорт, якщо ви – власник або належний користувач. Якщо у людини індивідуальний номерний знак (ІНЗ), на свідоцтві про реєстрацію транспортного засобу в «Дії» він не відобразиться. Чому? Бо авто все одно має номерний знак державного зразка, а символи з індивідуального зазначаються в особливих відмітках документа. У цьому полі в реєстрі міститься й інша інформація, тому це поле не відображається в документі у «Дії». 
Крім того, деякі водії скаржаться, що поліція не приймає «Дію». У цьому аспекті варто зазначити: усі співробітники поліції добре знають, що таке «Дія», адже ще до 16 грудня 2019 року було проведено декілька інструктажів та оновлено всі планшети поліцейських, щоб читати QR-коди цифрових документів.
Якщо раптом поліцейський відмовляється приймати цифровий документ,  телефонуйте на гарячу лінію МВС за номером 0-800-50-02-02 або надішліть нам у службу підтримки «Дії»: фото номера жетона поліцейського, дату та час інциденту, область, місто, район та вулицю, де поліцейський вимагав оригінали документів. Так можна буде визначити цей екіпаж та виправити ситуацію. 
- Мінцифра тісно співпрацює з МВС у напрямку розвитку послуг для водіїв. Перші документи ми запровадили швидко, ставши однією командою. Перед запуском документів водіїв в електронному кабінеті водія з’явилася можливість подати документи на верифікацію, - розповідають у відомстві. – За ініціативи колег з МВС було вдосконалено систему на планшетах поліцейських. Уже з 16 грудня 2019 року всі камери планшетів могли відсканувати QR-код водійських документів у «Дії» та відразу надати інформацію поліцейському прямо з інформаційної системи МВС. Також поліція може просто запитати серію та номер документа, одразу ввівши його в поле пошуку інформаційної системи МВС.
16 лютого 2021 року було прийнято Закон №2695, згідно з яким українці зможуть користуватися цифровими водійськими правами, техпаспортом, страховим полісом нарівні з паперовими документами.
Підготувала Світлана Пасічник
 

Розділ новин: 

Коментарі

Схожі новини: