Скорочення держслужбовців. Хто позбудеться тепленького місця, і чи позбудеться?

Публікації

Верховна Рада прийняла у першому читанні запропонований урядом законопроект «Про спрощення надання адмінпослуг та оновлення державного апарату». Документ передбачає 30-50-відсоткове скорочення держслужбовців (близько 125 тисяч осіб). Водночас фонд зарплати посадовців буде повністю збережено. Про це під час брифінгу в Українському кризовому медіацентрі повідомив журналістам міністр юстиції Павло Петренко.
За словами очільника Мін’юсту, необхідність такого кроку викликана тим, що нині в органах влади працює понад 250 тисяч чиновників, які отримують дуже низьку зарплату. І це, на його думку, – одна з головних причин корупції.
«Державний службовець, який отримує 1200грн. зарплати, не може бути ефективним. Він змушений заробляти на життя тими повноваженнями, які має, щоб прогодувати себе і свою сім’ю», - наголошував міністр. Він також зауважив, що в час, коли Україна постала перед викликом зовнішньої військової агресії і значних проблем в економіці, держапарат має складатися з нових, мотивованих, професійних і патріотичних людей.
«Ми проведемо повне очищення та переатестацію держслужбовців. І в першу чергу – представників судових та контролюючих органів. Важливою складовою при відборі нових чиновників має бути перевірка їхнього майнового стану. Це нонсенс, коли за офіційними даними ці особи бідні, як церковні миші, а їхні родичі стали настільки успішними бізнесменами, що їм би позаздрив і сам Рокфеллер. Максимально будуть скорочені й контролюючі інспекційні функції держави. Ці повноваження передадуть органам місцевого самоврядування. Тому потрібно замінити не лише чиновників центральної влади. Нові люди мають з’явитися і на місцях. У цьому напрямку уряд вже прийняв низку рішень. До кінця року введено мораторій на проведення перевірок представників бізнесу різними інспекціями», - зазначив міністр.
Реформ зазнають і регулятивні органи, кількість яких значно скоротиться. За словами Павла Петренка, нині в Україні діє понад 80 різних структур, які здійснюють перевірки. За наявності бажання, спільними зусиллями вони можуть організувати по кілька перевірок однієї й тієї ж юридичної особи щодня. А завдяки повному перезавантаженню влади на всіх рівнях, а також заміні працівників державного апарату, судових і правоохоронних органів, органів прокуратури, країна отримає владу, здатну представляти інтереси народу, а також нашу державу за кордоном та проводити необхідні реформи.
Цікаво, чи стосується нововведення чиновників регіональних рівнів, зокрема, посадовців обласних, міських та районних держадміністрацій, рад та міськвиконкомів?
-Понад 10 відсотків працівників у нас було скорочено ще в кінці минулого року, - відповіла на це запитання начальник управління кадрів Волинської ОДА Зіна Гордієнко. – Що стосується кількості посадовців органів місцевого самоврядування, то це вирішують депутати обласних, районних та міських рад на місцях. До нашої компетенції таке питання не належить.
Та от парадокс: за висновками експертів, попри скорочення робочих місць, лави армії держслужбовців на Волині активно поповнюються. Якщо в 2010 році в держслужбі та органах місцевого самоврядування було зайнято 8 953 осіб, то на початок 2013-го їхня кількість уже складала 9069 особи. І фахівці прогнозують, що в подальшому кількість чиновників держслужб продовжуватиме зростати. Наприклад, у Володимир-Волинській міськраді, починаючи з 1998 року, кількість держслужбовців збільшилася майже на 30 осіб (зараз їх 123). Така ж ситуація і в Нововолинську.
Щоб прояснити ситуацію, ми направили відповідний запит у прес-службу Мін’юсту, в якому просили дати відповідь на такі запитання:
1.Чи стосується згаданий вище законопроект посадовців обласних, міських та районних рівнів? Якщо так, то які конкретно посади і скільки працівників органів місцевого самоврядування можуть бути скорочені, наприклад, у Волинській ОДА і облраді, у Володимир-Волинській районній, міській та Нововолинській міській радах?
2.Чи будуть ліквідовані обласні та районні держадміністрації або замінені на виконкоми?
3.Згідно з вищеназваним законом, депутатам ВР та урядовцям були урізані майже всі надбавки до зарплати. Чи стосуватиметься це нововведення також і посадовців обласних, міських, районних та сільських органів влади?
Отримали ось таку відповідь від Департаменту взаємодії з органами влади:
«24 липня 2014 року Верховною Радою України у першому читанні прийнято законопроект №4322а від 21 липня 2014 року «Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо оновлення державного апарату та спрощення надання адмінпослуг».
Проектом Закону пропонується:
-провести позачергову атестацію представників публічної служби та судової системи із залученням громадськості, а також відкрити доступ до такої служби для осіб, які отримали належну освіту та професійну підготовку, але не мають відповідного досвіду роботи на державній службі;
-забезпечити добір нових фахівців на публічну службу на прозорих конкурсних засадах шляхом проведення тестування;
-розв’язати проблему кадрового забезпечення шляхом покладання повноважень держреєстраторів у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, а також реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців на інших осіб (не державних службовців), в порядку, визначеному КМУ;
-покращити якість надання адмінпослуг через запровадження альтернативної можливості подачі документів до органів реєстрації або до центрів надання адмінпослуг, а також встановити додаткові публічні сервіси, які передбачають спрощений порядок отримання таких послуг;
-запровадити винагороди для державних виконавців та реєстраторів у разі швидкого та якісного виконання роботи…»
Одним словом, чергова відписка.
Підготувала
Валентина Савчук

Розділ новин: 

Коментарі