Поліцейські-фантоми і обов’язковий техогляд – серед змін, що очікують водіїв у 2021 році

Поліцейські-фантоми і обов’язковий техогляд – серед змін, що очікують водіїв у 2021 році
Поліцейські-фантоми і обов’язковий техогляд – серед змін, що очікують водіїв у 2021 році

2021 рік приніс українським водіям чимало новацій: поліцейські-фантоми, «листи щастя» для водіїв вантажівок, нові труками та камери автоматичної фіксації перевищення швидкості. Але серед головних – обов’язковий техогляд приватного транспорту, який планують повернути автовласникам. А перевіряти технічний стан авто поліцейські зможуть просто на дорозі, оскільки вже мають спеціальні технічні лабораторії на колесах. 
Із кольорового принтера виходить перший «лист щастя» для водія-порушника вантажівки: перевищення дозволеної ваги зафіксував автоматичний комплекс зважування в русі під Києвом. І передав інформацію в центр обробки даних Укртрансбезпеки.
Комплекс фіксує масу, навантаження, габарити, швидкість, робить світлини і передає дані. У разі порушення інспектор в офісі виносить постанову та накладає штраф. На оформлення одного протокола витрачається не більше двох хвилин.
«Людина, яка заповнює все вручну, допускає помилки, випадково чи не випадково, комп’ютер помилку допустити не може», – пояснює голова Укртрансбезпеки України Єгор Прокопчук.
В Україні торік збудували 40 комплексів зважування в русі, тринадцять з них вже передають дані до центру обробки. Ще сто комплексів планують побудувати цьогоріч. Поки що всі вони працюють в тестовому режимі й чекають легалізації від парламенту.
За кілька місяців виїдуть полювати на українські дороги поліцейські автомобілі-фантоми. Приховано, без розпізнавальних знаків, у русі вони фіксуватимуть порушення швидкості автівками, які їдуть попереду, позаду, збоку і навіть у зустрічному напрямку. Нині на перші чотири автомобілі встановлюють комплекси фіксації порушень «Фантом». Система має чотири відеокамери, блок управління, планшет та принтер. Приховані маячки і сирена вмикатимуться, коли фантом зафіксує порушника.
У 2021 році на бойове чергування вийдуть і труками нового покоління. 72 прилади вимірювання швидкості вже передали патрульній поліції. Їхня відмінність від попередників – робота на тринозі в автоматичному режимі.
До нових трукамів приєднаються і три сотні додаткових камер автоматичної фіксації швидкості. Нині в столиці, Київській та Львівській областях працюють 48 таких приладів. За пів року роботи вони назбирали майже 200 млн гривень штрафів. Можливості камер планують розширити і фіксувати інші порушення: рух смугами громадського транспорту, проїзд на червоне світло, виїзд на зустрічну. Для гонщиків обіцяють підвищити штрафи.
«За перевищення швидкості понад 50 км на годину – суттєві підвищення штрафів. Уже буде не 510 грн, а 3400 грн, що передбачено в законопроєкті», – розповідає перший заступник начальника департаменту патрульної поліції України Олексій Білошицький.
За три роки аварійність на українських дорогах планують зменшити на третину. Амбітним планам поліції мають допомогти 30 мобільних техстанцій. Це автобуси зі спеціальним обладнанням, за допомогою яких можна перевірити систему кермування, фари, протектор шин, рівень шуму, тонування скла. І все це зможуть перевіряти просто на дорозі, якщо у поліції виникнуть питання до технічного стану вашого автомобіля.
Новий прилад перевіряє рівень СО2, він здатен заборонити експлуатацію половини українських автомобілів. Представники радянського автопрому і легалізовані євробляхи вимоги за рівнем викидів вуглецю навряд чи пройдуть. А обов’язковий технічний огляд приватного транспорту мають повернути у 2021 році. 
«Це буде поступово запроваджуватись, щоб усі змогли до цього звикнути. Спочатку авто, які вперше імпортуються, потім – при переобладнанні, потім маємо прийти, коли авто раз на два-три роки буде проходити обов’язковий  ТО», – каже міністр інфраструктури України Владислав Криклій.
Проводити техогляд будуть приватні компанії, процедуру проходження фільмуватимуть і, в разі вдалого проходження, видаватимуть талони ТО. Чиновники і поліція обіцяють у процес не втручатися й переконують: техогляд за хабарі в минулому. Але обов’язковий ТО ще має затвердити парламент. Там суперечки щодо необхідності повернення техогляду тривають уже кілька років.
 

Розділ новин: 

Коментарі

Схожі новини: