Отримали смс: «Вашу картку заблоковано» - не реагуйте

Останнім часом українці часто отримують смс-повідомлення «Вашу картку заблоковано» з проханням зателефонувати за вказаним номером телефону. Не підозрюючи, що тут можливий підступ, люди набирають номер і попадаються на вудку шахраїв. Як же відрізнити повідомлення, яке прийшло від аферистів, від повідомлення, надісланого банком? Про це, а також про основні правила безпеки для власників банківських карт читачам газети «Місто вечірнє» розповів керуючий Володимир-Волинської філії Волинського обласного управління АТ «Ощадбанк» Олег Козак.
Як розповідає пан Олег, на сьогодні дійсно почастішали зверненння від громадян міста і району, і не лише клієнтів «Ощадбанку». Звертаються навіть ті, хто взагалі не має картки будь-якого банку, стосовно смс-розсилок з довільного оператора, що «ваша картка заблокована, для розблокування зверніться в банк за номером… «назва банку»» Ми знаємо цю ситуацію, моніторимо ці звернення. Але найбільше шахрайських дій пов’язані саме з участю клієнта. У відповідь на ці отримані смс, клієнт набирає вказаний номер, який не є офіційним номером кол-центру банку. Єдиним офіційним номером «Ощадбанку» є 0-800-210-800. Олег Михайлович запевняє, що усі смс, які приходять від «Ощадбанку», в першу чергу містять попередження, що «ніколи і нікому не повідомляйте код…» Але все одно є люди, які читають ці смс і повідомляють зловмисникам номер картки і CVV-код (3 цифри на звороті під магнітною стрічкою). У цьому випадку безпека втрачає свою сутність. За допомогою цих даних можна списати кошти та відправити за довільними реквізитами. Зрозуміло, що поліції після цього вже важко знайти кінцевого отримувача та наказати зловмисника. У таких випадках люди самі створюють для шахраїв усі умови, щоб їх обманули.
Як працює схема? Дуже просто: СМС про блокування карти направляють з номером, на який потрібно перетелефонувати. Шахраї представляються працівниками банку, представниками служби безпеки банку, представниками податкової інспекції, дуже гарно розказують, чемно усе випитують. За допомогою отриманої інформації проводять переказ коштів з карткового рахунку …і все…. Гроші «переміщаються» у невідомому напрямку.
Каналами для отримання необхідної інформації для шахрайства можуть бути і Інтернет-сайти для поповнення рахунків телефону і Інтернет-магазини, на яких люди розраховуються за допомогою карток.
Усі ці випадки реєструються та по них проводиться розслідування і за результатами проведених розслідувань встановлено, що всі операції санкціоновані банком через одну просту причину - клієнти, власники карткових рахунків, самостійно добровільно надали всю інформацію, розголосили конфедеційну інформацію, чи то на сумнівних сайтах чи в телефонній розмові з зловмисником : номер картки, термін дії,паролі, які приходили на телефон та код на зворотньому боці карти.
- На сьогодні банк розробив систему безпечних платежів в Інтернеті, яка називається 3D Secure. – розповідає Олег Михайлович. - Ті сайти, на яких є відмітка, що вони працюють в цій системі, є безпечними. Під час покупок на таких сайтах додатково приходить смс-повідомлення з паролем для підтвердження розрахунку в Інтернеті. Платіж у такому випадку відбувається лише тоді, коли клієнт введе саме цей пароль. Також, щоб протидіяти Інтернет-шахраям була розроблена система «Ощад 24/7». Вона на даний момент вдосконалена. Також був створений додаток для смартфонів. За рік часу уже 1,5 мільйони чоловік зареєструвалося у цій системі. Чим вона безпечна? По-перше, на відміну від інших додатків , у всесвітній мережі нема клонів чи копій «Ощад 24/7». По-друге, ще не зареєстровано жодної шахрайської дії у мобільній версії системи без участі власника рахунку. Тому усі платежі тут безпечні! І під час усіх Інтернет-операцій клієнтам приходить смс із кодом підтвердження.
Саме для проведення «безпечних »операцій клієнтам нашого банку наданий у підмогу такий продукт як віртуальна картка. Вона створюється суто для розрахунків в Інтернеті. Як повідомляє пан Олег, під основний картковий рахунок випускається віртуальна картка. На цю картку з основного рахунку ви перераховуєте ту суму, яку потрібно для розрахунків, і вже з неї проводите операції. Тому, якщо шахраї на сайті змогли зафіксувати тим чи іншим способом номер картки, то зняти звідти вони не зможуть. Адже віртуальна картка після розрахунку залишається порожня. А доступу до основного рахунку у злочинців не буде. Тому «Ощадбанк» наполегливо радить для розрахунку в Інтернеті використовувати усім саме віртуальну картку.
- Наступний момент стосується грамотності нашого населення. Ми постійно проводимо зустрічі з колективами. Я особисто виїжджаю до працівників і розказую про шахрайські методи, які застосовуються аби виманити кошти з людей і як уникнути можливості стати їхньою жертвою. А також при видачі карти працівник банку повідомляє про всі ці моменти, – розповів пан Олег.
Кожен з клієнтів, які проводять операції в банкоматі чи терміналі повинні були помітити, що банк (саме для них) розмістив заставки на банкомати, які попереджають про дотримання вимог безпечного користування картками під час проведення операцій. Але на жаль, у наш час люди за браком часу не читають цих попереджень. Як результат – стають жертвами шахрайських дій.
Також відомий ще один метод шахрайських дій – це скімінг. Дякувати Богу жителі Володимира ще з ним не зіштовхувалися.. Тому усі власники карток, підійшовши до банкомата, обов’язково повинні звірити його вигляд із першою заставкою на моніторі. І тільки після цього можна вставляти картку. Накладки, як правило, шахраї прилаштовують або на зчитувач карток, або на отвір видачі коштів.
Наостанок керівник місцевого відділення «Ощадбанку» Олег Козак наголосив на простих але вкрай необхідних правилах аби не потрапити на гачок зловмисників –
При наборі Пін-коду намагатись робити це так, щоб не було явно помітно які саме цифри Ви натискаєте;
нікому і ні за жодних обставин не розголошувати:
- номер карти та термін її дії;
- пін-код на вашу картку;
- CVV код -пароль із 3-х цифр для платежів у мережі Інтернет на зворотному боці картки;
- ваші персональні дані, особливо по телефону.
В разі будь яких позаштатних ситуацій краще зателефонувати в кол-центр банку за номером 0800210800 або ж звернутись у будь-яке відділення банку, доречі у місті функціонує на сьогодні уже сім відділень Ощадбанку
Памятайте: працівники банку ніколи не телефонують з метою випитати будь які дані власника картки чи то номери самої картки
Олексій Біянов, м. Володимир-Волинський

Розділ новин: 

Коментарі