Нові правила дорожнього руху. Усі «за» і «проти»

Уже з 1-го січня в Україні можуть змінитися правила дорожнього руху, Серед головних новацій, які презентує МВС, – обмеження швидкості в населених пунктах до 50 кілометрів за годину, запровадження системи автоматичної фотовідеофіксації порушень ПДР та внесення змін до порядку видачі посвідчень водія. Правда, все це стане реальністю, якщо за законопроект проголосують депутати ВР.

«Аварійність на дорогах зменшиться вже за півтора року»
На думку міністра внутрішніх справ Арсена Авакова, введення в дію усіх цих новацій дозволить знизити аварійність і травматизм на дорогах на 30 відсотків уже за півтора року.
«Обмеження швидкості руху має, як мінімум, три позитивні ефекти. По-перше, автомобіль, який рухається повільно, з більшою ймовірністю буде вчасно помічений пішоходом, а водієві буде простіше завчасно помітити пішохода. По-друге, якщо водій навіть і помітить пішохода із запізненням, при меншій швидкості гальмівний шлях буде коротшим і менша ймовірність, що машина та людина перетнуться. І нарешті, якщо зіткнення не вдасться уникнути, наслідки для людини будуть не такими жахливими», - зазначив глава МВС на брифінгу з журналістами.
Щодо фотовідеофіксації порушень, то першим етапом її впровадження має бути встановлення на дорогах України близько 4-х тисяч відеокамер, причому не за рахунок бюджету.
«Найімовірніше це будуть спецпрограми державно-приватного партнерства, а також партнерства з муніципалітетами. Ми запросимо радників з Європейського банку реконструкції і розвитку чи якогось іншого крупного міжнародного авторитетного банку, щоб обрати оптимальний варіант рішення, оскільки воно затратне і пов’язане з багатьма ризиками», - пояснює Аваков.
Нові зміни торкнуться і водіїв-початківців. Відтепер їм видаватимуть тимчасові посвідчення на два роки, а швидкість їзди обмежать до 70 км/год. Постійне посвідчення, якщо особа не вчинила три або більше порушень у сфері безпеки руху, без додаткових іспитів видаватиметься на 30 років. Якщо ж порушень буде більше трьох, то водія-початківця позбавлять права на керування транспортними засобами, і йому доведеться заново пройти медогляд та скласти теоретичні й практичні іспити. Будуть нові вимоги до водіїв мопедів і мотоциклів. Їм можуть підвищити вік водіння до 16-18-ти років (великі мотоцикли – з 24-х років) і зобов’яжуть здавати тести.

«Порядок на дорогах буде тоді, коли учасники руху навчаться поважати один одного»
Цікаво, а що з приводу цих новацій думають люди, в обов’язок яких безпосередньо входить слідкувати за безпекою дорожнього руху, і самі водії? Прокоментувати нові правила ми попросили заступника начальника Володимир-Волинського відділу поліції Олександра Демчука, який має чималий досвід у цій сфері.
-Я вважаю, що нові правила руху – хороша і правильна ідея. При меншій швидкості водій зможе краще зреагувати на ситуацію на дорозі та уникнути аварії. Тим більше, що за порушення цієї норми, згідно з рішенням Кабміну, штраф 3400грн. (зараз – 510). Така ж сума штрафу або ж позбавлення права керування транспортним засобом на строк до 6-ти місяців чекатиме на водія і за втечу з місця ДТП. У 20 разів (до 10200грн.) збільшується сума штрафу за управління транспортом без водійського посвідчення, за повторне порушення – 40800грн. Покаранням для водіїв, які спровокували ДТП у нетверезому стані, стане позбавлення волі на 7-12 років із позбавленням права керувати автомобілем на 5-10 років. Із 3-х місяців до року з моменту виявлення порушення збільшується й накладення адмінстягнень за керування транспортом у нетверезому стані.
-Але ж, Олександре Миколайовичу, хіба нинішнє обмеження швидкості в межах населених пунктів до 60 км чи зелений сигнал світлофора колись зупиняли любителів швидкої їзди? Щоб переконатися в цьому, далеко ходити не треба. Варто лише постояти хвилин 30 у Володимирі на перехресті біля автостанції.
-Це і є неповага водіїв до пішоходів та до самих себе. Якраз у таких випадках і допоможе відеоспостереження, адже порушник не знатиме, де, в якому місці й коли його зафіксує і сфотографує камера. І коли прийде повідомлення про те, що він порушив правила вуличного руху, він має сплатити кругленьку суму штрафу. Гадаю, надалі він добре подумає, перш ніж тиснути на стартер чи їхати на зелене світло. Так само змусить поважати закон і видача тимчасових посвідчень початківцям. Спочатку людина має навчитися їздити, пройти відповідне навчання, здати теорію і практику водіння та за два роки довести, що має право бути водієм. Тоді й порушень стане менше. Це стимулюватиме водіїв, зробить їх більш дисциплінованими і змусить поважати закон.
-А чи стане менше смертей на дорозі від чергового обмеження швидкості і встановлення відеокамер, яких і тепер у великих містах не бракує?
-Порядок на дорогах настане тоді, коли всі учасники руху – як водії, так і пішоходи стануть поважати одне одного і самі себе. Тоді і смертей поменшає. Якщо водій знатиме, що при повторному порушенні, зафіксованому камерою, у нього заберуть посвідчення і йому доведеться знову здавати іспити, він дотримуватиметься ПДР.

«Треба, щоб водій сам обирав швидкість, залежно від ситуації»
-А я вважаю, що обмеження швидкості – це абсурд, який нічого не змінить. Чому? Тому що це абстрактне поняття – 50 чи 60 км. Треба, щоб водій сам обирав швидкість, залежно від ситуації на дорозі. Чому я повинен їхати 50км, якщо переді мною хороша і порожня дорога, або вижимати стільки ж, а не, наприклад, 20, якщо траса перевантажена чи на ній є люди? – висловлює власну думку чоловік, який зайшов у кабінет у справах, але не побажав назватися.
Досить різні точки зору на нововведення і у водіїв.
Костянтин Зінкевич (більше 20-ти років водійського стажу): «Я обома руками за обмеження швидкості в межах міста, адже в Європі, де досить часто буваю, вже давно так їздять і всюди встигають. Підтримую й видачу тимчасових посвідчень початківцям, які, поїздивши два роки, вже вважають себе досвідченими водіями, хоча насправді саме серед цієї категорії найбільше аварій. Гарна ідея й щодо відеореєстраторів, аби лише там не був задіяний людський фактор (куми, брати, свати і т.д.)».
Володимир Процюк (15 років за кермом): «Не думаю, що дороги стануть безпечнішими. Бандюки, мажори й депутати з 5-літровими двигунами як літали стрімголов безкарно, так і будуть літати. Правоохоронні органи як закривали очі на їхні викрутаси, так закривають і будуть закривати. А от із простого Івана тепер три шкіри дертимуть. І яким чином будуть контролювати цю швидкість? Грошей на камери немає, дорожньої поліції – теж, маса машин з реєстрацією за кордоном, неосвітлені і в жахливому стані дороги та повна відсутність взаємоповаги – ось наша реальність».
Ігор Сарапій (водій із 38-річним стажем): «А багато в Кабміні спеціалістів автотранспортної галузі? Хоч одному з них можна довірити прийняття такого «рішення», беручи до уваги загазованість великих міст, яка невпинно зростає? Їхати на 3-й чи 5-й передачі – різниця досить суттєва з точки зору вихлопів СО в атмосферу. Хтось це враховував? Про це навіть подумати не спромоглися. Немає слів».
«У реальному житті контакт людини і машини на повному русі трапляється рідко. Як правило, водій помічає пішохода, але йому не вистачає часу уникнути наїзду. Тому важливіший інший показник – довжина гальмівного шляху для автомобіля, що рухається на різних швидкостях. На відміну від гальмівного шляху, зупинний включає в себе ще й час реакції водія та період спрацьовування гальмівної системи машини, тому він набагато більший», - зазначають експерти, коментуючи нове обмеження швидкості руху у містах, посилаючись на рекомендації ВООЗ, що спирається на відсоток виживання пішохода при наїзді автомобілем на різних швидкостях.
Валентина Савчук, м. Володимир-Волинський – м. Нововолинськ

Розділ новин: 

Коментарі