Електронні журнали і щоденники – це прорив в українській педагогіці

Електронні журнали і щоденники – це прорив в українській педагогіці
Електронні журнали і щоденники – це прорив в українській педагогіці

Про це кореспондентка «Міста вечірнього» вела розмову з вчителем інформатики ліцею №1 Володимирської міської ради Василем Горбачем, який є ініціатором створення у закладі нової електронної платформи. 
Ще не так давно найбільшим навантаженням вчителя була паперова мішура, яка не стільки допомагала в навчанні учнів, скільки забезпечувала діяльність методичних кабінетів та різного роду освітянської інспектури. Безкінечні конспекти уроків  забирали масу вільного, до того ж безоплатного, часу педагогів. Без кінця змінювалися вимоги до ведення класних журналів. Строго перевірялися не тільки зошити, а й щоденники учнів. Нині, завдяки новим європейським технологіям і освітянським поглядам, український педагог нарешті здобув справжню свободу. Він у праві вибрати собі програми , занотувати конспекти в електронному режимі.  І, нарешті, справжнім проривом у педагогіці стало введення електронних журналів та електронних щоденників. Які ж переваги отримали від цього і вчителі , і школярики? 
Василь Леонідович Горбач  - вчитель інформатики ліцею №1 Володимирської міської ради, уродженець села Шистів. Після закінчення Володимир-Волинського педагогічного коледжу здобував вищу освіту в Луцькому політехнічному університеті по спеціальності «Професійна освіта і комп’ютерна інженерія». З 2013 року викладає інформатику в ліцеї №1. Власне Василь Леонідович був ініціатором введення електронних журналів та щоденників у навчальному закладі.
 - Років три тому були рекомендації МОН України щодо переходу всіх шкіл на електронну документацію. Це був час підготовки, а тому школам дозволялося переходити на добровільній основі. До цього часу все ще залишається добровільна основа, але до 2025 року на електронну систему ведення документації мають перейти всі школи. Нині перед педагогами стоїть вибір: який кращий варіант електронного щоденника. Найбільшу популярність здобув щоденник на платформі «Нові знання». На цій платформі вже працює більшість шкіл України, в тому числі і нашого міста. Є рекомендована МОН програма школи, яка є безкоштовною.  Вірніше, школи платять за програму, але сама платформа «Нові знання» є безкоштовна.  Але мені ця програма не дуже подобається, тому що вважаю недосконалою. І мої потреби як вчителя і як батька ця платформа не задовольняла. Я вирішив знайти іншу платформу, яка б задовольняла і мене як вчителя, і наш навчальний заклад у плані фінансування. Довелося значний час спілкуватися по групах моїх колег-інформатиків, навіть спілкувався з мером міста Тернополя,  бо у цьому місті працюють за платформою електронних щоденників «Єдина школа». Але ця платформа платна і, на жаль, у нашому випадку не влаштовує. Нарешті знайшов платформу, яка називається «Smart School», за якою працюють на Львівщині. Ця платформа безкоштовна для школи, але платна для батьків, якщо вони хочуть бачити оцінки дітей, - розповів про свою ініціативу Василь Леонтійович. 
Програма «Smart School” надає безліч можливостей. Вона пропонує багато корисних функцій, додатків на телефонах. Перший рік – тестовий. Ліцей працює за цією платформою вже третій місяць. І вчителі, і батьки задоволені. На телефонах є всі передбачені програми. 
Звичайно, як електронні журнали, так і щоденники позбавляють вчителів від докучливої писанини. Всі потрібні програми закидаються у платформу на цілий рік.  Конспекти вже не є обов’язковими, але вчитель має право тримати такі конспекти на флешці. По-друге, це перевага в часі. Все, як кажуть, під рукою. Не потрібно весь час ходити до вчительської по журнал, а тим більше чекати , поки його принесе вчитель, який перед цим був на уроці в  класі. Третя перевага – це та, що вчитель може працювати і вдома, записувати журнал, виставляти оцінки тощо.  Зручності також і у підведенні тематичного балу, і у звітності по учнях, і в контролі пропусків учнів. Навіть сам учень може від слідкувати свої пропуски, тому що все діє автоматично. Дуже зручно і швидко формувати списки дітей згідно року народження.  Переваги також у виведенні потрібної статистики. 
 Щодо школярів, то для них завжди проблемою був запис домашніх завдань. А тут запис відбувається в електронному щоденнику, а тому відома «відмазка» «Мені нічого не задано!» уже не пройде. Діти також бачать свої реальні оцінки. Вони вже можуть самі заздалегідь прорахувати свій підсумковий бал. Така система поліпшує тенденцію до якості навчання, оскільки діти, маючи можливість моніторити свої оцінки, виявляють бажання їх покращити, тобто перездати тему чи позайматися додатково. Таким чином покращується успішність дітей. 
Нарешті учні можуть вільно спілкуватися з вчителями, з товаришами. Можна написати сповіщення про шкільний чи класний захід тощо. У кожної дитини на телефоні є додаток, де вони бачать свій електронний щоденник. 
Зручно і батькам, бо їм щодня приходить звіт про успішність і поведінку дітей в школі. Також батькам відомо, чому дитина була відсутня на уроці. 
Отож, електронні технології принесли у наші навчальні заклади абсолютну свободу вчителю і інтерес до навчання у школярів. 
Антоніна Булавіна м. Володимир 

Розділ новин: 

Коментарі

Схожі новини: