Асоціація міст України підтримує законопроєкти щодо збільшення та справедливого зарахування частки податку з доходів фізичних осіб (ПДФО) до місцевих бюджетів. Лише збільшення відрахування частки ПДФО із 60% до 65% збільшить дохідну частину місцевих бюджетів громад Волинської область на 250 мільйонів гривень.
Нині на розгляді у Комітеті Верховної Ради України з питань фінансів, податкової та митної політики перебувають законопроєкти, що передбачають забезпечення сплати ПДФО за місцем розміщення виробничих потужностей, а не за місцем реєстрації головного офісу. Ці законопроєкти удосконалюють механізм сплати ПДФО і є найприйнятнішими для ОМС.
«Законопроєкт №5364, який розробляли за участі АМУ, окрім унормування поняття «відокремлений підрозділ», також пропонує встановити контроль із боку контролюючих органів за дотриманням платниками вимог податкового законодавства в частині порядку сплати ПДФО до відповідних місцевих бюджетів за їх місцезнаходженням, та запровадити відповідальність для платників за порушення порядку сплати податку до відповідних місцевих бюджетів», – зазначає виконавча директорка Волинського регіонального відділення Асоціації міст України, Мар’яна Конончук.
Вона також наголосила, що Правління АМУ підтримало законопроєкти, що перебувають на розгляді Верховної Ради України і стосуються збільшення частки зарахування ПДФО до місцевих бюджетів та зарахування ПДФО за місцем розташування виробничих потужностей суб’єктів підприємницької діяльності.
Законопроєктами, що розроблялися за участі АМУ, пропонується, починаючи з 2022 року, збільшити відсоток зарахування податку на доходи фізичних осіб до доходів загального фонду бюджетів територіальних громад із 60% до 65%.
Збільшення відсотка зарахування ПДФО до бюджетів територіальних громад обумовлене гострою потребою компенсувати втрати громад від скасування окремих джерел формування бюджетів та від скорочення обсягу міжбюджетних трансфертів, а також необхідністю фінансово забезпечити видатки, що виникли у зв’язку із передачею від держави місцевому самоврядуванню додаткових повноважень. Законопроєкти спрямовані на досягнення однієї мети – посилення фінансової спроможності територіальних громад та зміцнення матеріально-фінансової бази місцевого самоврядування.
Для громад збільшення відсотка зарахування ПДФО із 60% до 65% – це отримання додаткового обсягу фінансового ресурсу в загальній сумі 11,1 млрд грн. За розрахунками Аналітичного центру АМУ, обсяг додаткових 5% ПДФО для громад складе 10,5 млрд грн. Кожна громада отримає додатковий фінансовий ресурс. Зокрема, для громад Волині це в межах 250 мільйонів гривень.
Для місцевого самоврядування збільшення відсотку зарахування ПДФО на 5% це:
Зміцнення спроможності громад
- Збільшення частки зарахування до бюджетів місцевого самоврядування ПДФО дозволить частково компенсувати видатки перекладені державою на органи місцевого самоврядування, а саме: на утримання закладів профтехосвіти; фінансування державних соціальних гарантій; виплату зарплати непедагогічним працівникам закладів середньої освіти, утримання таких закладів, забезпечення навчального процесу; фінансування комунальних послуг та енергоносіїв закладів охорони здоров’я.
Покращення рівня послуг
- Завдяки збільшенню частки зарахування ПДФО до місцевих бюджетів громади матимуть можливість покращувати систему охорону здоров’я, соціальні послуги, інфраструктуру, благоустрій тощо.
Соціальна справедливість
- Важливо, щоб кошти платників податку залишалися на місцях і спрямовувалися на покращення якості послуг, а не йшли на доплати топ-чиновникам.
Коментарі