Викладач англійської мови Ірина Бакун із Володимира-Волинського стала «агентом змін»

Сьогодні Україна, як жодна інша держава, потребує змін, а ще більше – людей, здатних втілювати ці зміни в життя. Кожен на своєму місці і у своїй сфері. Таких ентузіастів, які попри зовнішній тиск, брак ресурсів і підтримки намагаються зробити своє місто чи село, а разом і всю країну, кращими, можна знайти майже в кожній галузі. До них належить і колишній вчитель англійської мови ЗОШ №2 м.Володимира-Волинського, а нині викладач педколеджу ім. А.Кримського Ірина Бакун. Вона взяла участь у проекті «Вчителі англійської мови – агенти змін», стала фіналісткою конкурсу і в числі інших тренерів була запрошена на зустріч із Президентом.
Зустрівшись з Іриною Володимирівною, ми попросили її розповісти про участь у конкурсі та про те, яку користь отримали від нього самі конкурсанти й ті, кого вони навчають.
-Проект «Вчителі англійської мови – агенти змін» стартував у листопаді 2015-го року. Програма проекту розроблена спільними зусиллями Британської ради та громадської ініціативи «GoGlobal» у рамках національної кампанії «Україна Speaking» при фінансовій підтримці Малої академії наук та президентського фонду Петра Порошенка (2017-й рік проголошено Роком англійської мови в Україні). Участь у проекті взяли вчителі із семи областей (Волинської, Вінницької, Дніпропетровської, Львівської, Чернівецької, Черкаської, Херсонської) та м.Київ. Мета конкурсу – покращення якості викладання англійської мови та підготовка тренерів для надання методичної допомоги колегам у містах і райцентрах свого регіону. Конкурс складався із трьох етапів. Спочатку була реєстрація учасників та онлайн-відбір. Від педагогів вимагалося: педагогічний стаж не менше 5-ти років у середній школі, підтвердження професійного росту за останні 2 роки (участь у конференціях, круглих столах, онлайн-курсах, творчих майстернях тощо), вміння проводити семінари, спостерігати за уроками і надання методичної допомоги вчителям англійської мови свого району та певний рівень володіння англійською. Із 60 учасників з нашого краю відбір пройшли лише 19. Взагалі ж до участі в першому етапі проекту було відібрано 137 конкурсантів. Упродовж 21-23-го лютого для волинян, які пройшли відбір, у Луцьку на базі Волинського інституту післядипломної педагогічної освіти провели перший тренінг, під час якого нас ознайомили з новими сучасними методиками і трендами викладання англійської мови та способами їх впровадження у школах. Навчання проводили 17 тренерів Британської ради. По його закінченню були визначені 68 кандидатів для участі у тренінгу підготовки тренерів англійської мови, який стартував із 14 серпня. Впродовж тижня нас готували до самостійного проведення повноцінного 40-годинного тренінгу для вчителів у своєму регіоні. Програма курсу включала в себе мікротренінги, рефлексію на власну діяльність (здатність уявляти себе на місці іншої людини, приймати за неї найбільш імовірні рішення, враховуючи її спосіб мислення, та узгоджувати з ним власні дії) й аналіз мікротренінгів тренерами Британської ради. Після завершення курсу кожен з учасників мав провести 40 навчальних уроків для вчителів англійської у своєму районі. Я проводила їх на базі Володимир-Волинської ЗОШ №2 для 20-ти колег зі шкіл міста і району. Робота ця була важка, але дуже корисна і цікава. Ми обговорювали питання створення мотивації для успішного навчання та викладання, розвиток навичок критичного мислення в учнів, організацію проведення уроку, визначення мети та завдань як для учнів, так і для вчителів, складання планів уроків. І мені радісно було бачити результат цієї роботи, адже після проходження тренінгу багато педагогів почали використовувати здобуті знання, вміння та навички у своїх навчальних закладах. Під час цих тренінгів я постійно відчувала колосальну підтримку, розуміння і турботу з боку колег, керівництва шкіл, оскільки для того, щоб учителі могли брати участь у тренінгу, розклад занять змінювався не лише у ЗОШ №2, а й у всіх інших освітніх закладах міста і району. Дуже важливою була для мене в ці дні й підтримка батьків. Потім мене запросили на роботу в педколедж, де, до речі, я робила перші кроки на шляху до педагогічної кар’єри, - зазначає моя співрозмовниця. – У чому суть цієї нової методики? Робота в парах, групах та командах, яка сприяє створенню успішної атмосфери на уроці, де центром Всесвіту є учень, його потреби, завдання і мета. Вчитель відмовляється від своєї авторитарної ролі й лише допомагає учневі, показує можливі напрями та додає йому віри в себе. А 2-го березня цього року після проходження всіх етапів тренінгів нас запросили в Адміністрацію Президента Петра Порошенка, фонд якого виплачував стипендії учасникам проекту. Там відбулася церемонія нагородження фіналістів – «агентів змін» і вручення їм відповідних сертифікатів. Їх разом зі мною отримали волинянки Надія Бурим із Ковельської гімназії, Світлана Бондарук із Луцької гімназії №4 та Ірина Жомер із с.Затурці Локачинського району.
Валентина Савчук, м. Володимир-Волинський

Розділ новин: 

Коментарі