Щоб пасажирські перевезення у районі більше не були тортурами для людей, обговорювали шляхи покращення ситуації

Публікації

2 квітня у Володимир-Волинській РДА під головуванням першого заступника голови райдержадміністрації Володимира Собіпана відбулася нарада щодо оптимізації (приведення до норми) маршрутної мережі району за участі перевізників, устилузького міського і сільських голів та начальника відділення ДАІ.
Метою зустрічі було проведення аналізу стану пасажирських перевезень у районі та внесення пропозицій щодо ліквідації наявних проблем.
Частина діючих маршрутів та їх обслуговування не викликають особливих нарікань ні у пасажирів, ні у представників органів місцевого самоврядування, хоча подекуди потребують налагодження сталого графіку (Хотячівська, Зарічанська, П’ятиднівська, Селецька сільради). А от щодо якості роботи деяких перевізників було багато претензій. Зокрема перевізником АТП 10707 не забезпечується регулярність рейсів за маршрутами «Володимир-Волинський-Бубнів-Маркостав». Критична ситуація склалася з обслуговуванням мешканців с.Нехвороща, куди перестали заїжджати маршрутки. А це тягне за собою те, що школярі не мають на чому добиратися до школи, а сільські мешканці не розраховують на громадський транспорт, якщо тривалий час (по 2-3 дні) маршрути не обслуговуються взагалі. Представник перевізника Володимир Дячук на це відповів, що дані маршрути збиткові і якби не школярі, їх би давно перестали забезпечувати. А так, мовляв, нехай скажуть їм спасибі, що їздять собі у збиток.
Дуже складна ситуація з маршрутом «Володимир-Волинський-Коритниця (через Вербу)». Вранці, коли люди із сіл їдуть на навчання, роботу чи в місто на базар, щоб щось продати, транспорт перевантажений. У с.Зоря втиснутися у маршрутку вже неможливо.
Традиційно найбільше зауважень було до роботи перевізника Марії Проскури. Особливо жахлива ситуація з маршрутом «Володимир-Волинський – Свійчів», що прямує через Вербу, Овадне, Жовтневе, Красностав і Галинівку. Присутній на нараді небайдужий житель с.Жовтневе Микола Тріль назвав це «катівнею» для людей. «Пасажири заходять в маршрутку молоді і здорові, а виходять сиві, потоптані та хворі. Транспорт брудний, технічний стан такий, що становить небезпеку для людей. На знак протесту ми будемо блокувати трасу, а якщо треба, то й до Києва дійдемо», - зазначив він.
Представник Марії Проскури Олександр Попов багато та емоційно говорив на своє виправдання. Мовляв, через погані дороги ламається транспорт, запчастини дорогі, держава нібито роками не відшкодовує затрат на пільговиків. Казав, що ситуація зміниться на краще після 1 червня, коли «відмінять пільговиків», які, на його думку, катаються до міста, бо їм нічого робити. Вимагав 17 тисяч на ремонт автобусів. Але, не знайшовши жодної підтримки та не витримавши закидів про нечесну роботу, пан Олександр покинув нараду, голосно гримнувши дверима.
У ході наради було висунуто багато пропозицій щодо оптимізації перевезень. Так, аби перевірити прибутковість маршрутів, пропонувався такий варіант: наповнити балон газом в окремо взятій маршрутці та здійснювати рейси, поки пальне не закінчиться, а потім зробити відповідні підрахунки. Сільський голова Неоніла Панасюк висловила пропозицію пустити додатковий рейс за маршрутом «Володимир-Волинський – Коритниця (через Устилуг)» по п’ятницях і неділях, коли значно збільшується пасажиропотік. Також просила забезпечити перевезення пасажирів у Великодній тиждень, який на території сільради збігається з поминальними днями.
Заступник голови районної ради Павло Карпюк запропонував перевізникам у часи пік подавати більші автобуси. Цікавою була пропозиція Володимира Собіпана, який заради забезпечення рентабельності ранкових рейсів запропонував запровадити ночівлю водіїв на кінцевих точках маршрутів, щоб удосвіта не гнати автобуси з міста порожняком. Умови в селах для цього є.
Устилузький міський голова Віктор Поліщук озвучив побажання людей, щоб рейсові автобуси їздили через центр міста; також потрібно забезпечити автотранспортом доставку пасажирів, які сходять з потяга «Ковель-Червоноград» у вечірні години; переглянути графік рейсів, аби уникнути великих перерв у розкладі, та тричі на день забезпечувати обслуговування сіл Пархоменкове і Тростянка, які взагалі позбавлені можливості користуватися громадським транспортом.
Піднімалося на нараді й питання покращення стану сільських доріг, які потребують регулярного (двічі на рік) грейдерування. Оскільки грошей на це у районному бюджеті немає, присутні депутати райради запропонували на кошти громад придбати грейдер та запевнили, що соляркою забезпечать і місцеві фермери, і перевізники, бо всі однаково у цьому зацікавлені. Дану пропозицію цілком підтримав Володимир Собіпан і обіцяв сприяння у розв’язанні проблеми. До речі, бурхливу реакцію присутніх викликала звістка, що до кінця року всі дороги місцевого користування будуть передані на баланс місцевих рад.
Начальник Володимир-Волинського відділення ДАІ Олександр Демчук зазначив, що для вирішення питання ночівлі водіїв на кінцевих точках маршрутів потрібно подбати про наявність на місцях механіків з фаховою освітою та медпрацівників, які мають відповідний сертифікат. Звернувся посадовець і до сільських голів, щоб ті підготували дані, коли і на яких маршрутах найбільший пасажиропотік. Щодо стану доріг, то Олександр Демчук повідомив, що, згідно з ДСтУ, ямкою вважається ушкодження покриття, яке перевищує 6см. Це неабияк здивувало всіх присутніх.
Перший заступник голови РДА Володимир Собіпан, щоб у примусовому порядку не розривати договори із проблемними перевізниками, по-людськи попросив їх піти, щоб дати можливість працювати іншим людям, які цього справді хочуть. Також він зазначив, що буде створено робочу групу з оптимізації маршрутної мережі району, а всі винесені на нараді пропозиції занесені у протокол для подальшого опрацювання.
Міла Сергєєва, Володимир-Волинський район

Розділ новин: 

Коментарі