«Навчимось творити – значить, навчимось правильно мислити»

Публікації

Студентка Володимир-Волинського педагогічного коледжу Марійка Круглій не уявляє свого майбутнього без творчості.
Марійка Круглій ще зовсім юна. Вона народилась у 2002 році в селі Мікне Старовижівського району. Батько, Віктор Анатолійович, працює залізничником, а мама, Лідія Вікторівна, – домогосподарка. У рідному селі Марійка навчалася у місцевій школі І-ІІІ ступеня, а закінчивши 9-й клас, вступила до Володимир-Волинського педагогічного коледжу на відділення «Початкова освіта» з додатковою кваліфікацією «Іноземна мова».
- Зі шкільної парти я полюбила гуманітарні предмети. Вивчення мови, як рідної, так і іноземної, прийшлось мені особливо до душі. Я зрозуміла, що знання іноземної мови сприяє тому, що більше знаєш і рідну, адже все пізнається у порівнянні. А ще у виборі професії відіграло роль те, що я люблю спілкуватися з дітьми, - каже Марійка.
Проте обмежуватися тільки вивченням англійської мови дівчинка не збиралася. Вона зрозуміла, що справжнім професіоналом можна стати лише тоді, коли вмієш відгукуватись на запити сьогодення. Дівчина вважає, що нині у школярів Володимирщини виникла більша необхідність у вивченні польської мови, оскільки відвідини сусідньої держави стали фактично практичною доцільністю. Ось чому дівчина стала опановувати і польську мову. Свої перші кроки у викладанні польської мови розпочала в Університеті ІІІ віку.
- Звичайно, не легко, не маючи досвіду, працювати з людьми, у яких за плечима довге життя, - ділиться Марійка. – Порівняно з дитячим колективом, група поважних слухачів має свої переваги. Це організовані люди, які чітко знають, для чого прийшли на заняття. З другої сторони – їм складніше засвоювати матеріал, потрібно частіше повторювати. З дітьми працювати важче, бо це непосиди, у яких енергія б’є ключем, але їх відмінність в тому, що вони є безпосередніми, допитливими і потребують особливого творчого підходу.
Саме слово «творчість», яке пролунало зі слів зовсім юної дівчини, спонукало кореспондента перевести розмову в діапазон міркувань. Що таке творчість? Про це багато сказано і написано, викладено багато думок і проведено сотні дискусій. Одну і ту ж особу одні вважають генієм, а другі – бездарністю. Що ж таке творчість у розумінні Марійки?
- Я думаю, що одним висловлюванням значення цього слова не можна передати. В одному випадку творчість – це вміння викликати інтерес, зацікавити когось тим, що робиш. Якщо говорити про творчість вчителя, то це саме і є вміння зацікавити дитину своїм предметом. Мені довелося проходити практику у другокласників НВК №3 і я переконалася, що цим малим дітям ще потрібна казка. Програма нелегка. Вивчати чужу мову, запам’ятовувати незвичні граматичні структури діткам дуже важко. Я вирішила створювати казки. Так склала казку про минулий неозначений час. У цій казці йдеться про чарівне королівство Граматики, де жив добрий майстер, який перетворював дієслова у минулий час. Він мав надійного помічника – суфікса «ed». Як тільки приходило дієслово, суфікс ставав у кінці. Поки діти цього не засвоять, не запам’ятають правила читання суфікса після голосних і приголосних, далі йти просто недоцільно. А казка має продовження. Одного разу майстер і помічник так стомилися, що заснули, залишивши роботу незавершеною. В цей час королева Граматика вирішила прогулятися по своїх володіннях. Зайшла вона і до майстерні, та, коли побачила, що майстер і помічник сплять, а дієслова не перетворені, розізлилася, змахнула чарівною паличкою і зникла. Вранці прокинулися господарі, а дієслова змінили свій вигляд. Побігли майстер і суфікс до королеви, а вона вже змінила гнів на милість, та пізно було. Бо чарівна паличка вміла лише зачаровувати. Так з’явилися в англійській мові неправильні дієслова.
Ось таку казочку придумала дітям юна студентка педколеджу. Напевно, вона стане у пригоді і досвідченим учителям. Та, як виявилось, творчий підхід до майбутньої професії – це ще не все, що властиве Марійці. Дівчина в’яже бісером, любить готувати (особливо їй вдається піца, виконана за маминим рецептом), обожнює художню літературу.
- Я люблю класику, - зізнається Марійка, - особливо обожнюю Джека Лондона, його «Біле ікло». Ці твори так перекликаються із нинішньою проблемою бездомних собак. Взагалі, класика завжди чимось перекликається із сьогоденням. Інколи здається, що письменники, які жили в минулих століттях, наперед знали, з якими проблемами зіткнуться нащадки. Особливо сильні в цьому плані Теодор Драйзер, Чарльз Діккенс, Сомерсет Моем, той же Джек Лондон та інші. Ось чому молоді слід читати класику як вітчизняну, так і зарубіжну.
З іншого боку, творчість – це те, до чого прагне власна душа, чим хочеться займатися на дозвіллі і одночасно принести користь людям. Є і у Марійки захоплення, яке вона також мріє скерувати на службу суспільству. Це – малювання. Дівчина створює дуже гарні натюрморти. Певна річ, їй ще бракує досвіду, техніки, але, коли є бажання, приходить і все решта. І хоч натюрморти є першими кроками у художній творчості Марійки, але вона вже мріє про власну виставку.
- У кожної людини своє покликання, свої здібності, та головне знайти для них правильне життєве русло. Навчитись творити можна і потрібно у будь-якій галузі діяльності. Навчимось творити - значить, навчимось мислити і життя наше зміниться на краще.
Антоніна Булавіна м. Володимир-Волинський
Конкурс журналістських матеріалів «Дій активно, живи позитивно!» ініційований Благодійним фондом Олександра Шевченка та Українським журналістським фондом.

Розділ новин: 

Коментарі