Про появу в Україні концесійних доріг говорять вже більше п’яти років, але приступити до реалізації даного проекту не дозволяло безліч факторів як законодавчих, так і економічних.
Крім того, будівництво платних доріг можливо тільки при наявності аналогічних за якістю безкоштовних трас-дублерів. Тепер же, коли в країні неймовірними темпами відновлюють автодороги, уряд рішуче налаштований перекласти обов’язки з будівництва декількох доріг приватним інвесторам. Ці компанії, в свою чергу, зможуть знімати плату за проїзд з водіїв.
На сьогоднішній день, за даними видання ЦТС, планується передати приватним інвесторам шість автодоріг. Пілотні проекти з ним будуть представлені 29 жовтня в рамках презентації першої програми державно-приватного партнерства в секторі автомобільних доріг України.
Потенційно платні дороги в Україні:
- ділянку дороги М-03 від Борисполя до Полтави;
- частина дороги М-06 від Києва до Рівного;
- маршрут від Дніпра до Кривого Рогу і Миколаєва (М-04, Н-11);
- маршрут Ягодин-Ковель-Луцьк (М-07, М-19);
- маршрут Харків-Дніпро-Запоріжжя (М-29, M-04, M-18);
- частина дороги М-14 від Херсона до Миколаєва.
За словами глави Мінінфраструктури Владислава Криклій, всього готові передати в концесію 1500 км доріг державного значення. Розмір інвестицій в ці траси досягає 2 млрд доларів. при цьому в обов’язки інвестора входить не тільки будівництво дороги, а й підтримку її стану на належному рівні, а також розвиток інфраструктури. При цьому держава зі свого боку обіцяє виділяти з Дорожнього фонду кошти на підтримку інвестора, але тільки за умови дотримання всіх вимог щодо якості доріг.
Коментарі