«Може, ця історія, опублікована в газеті, стане для мене хоч якоюсь компенсацією за втрачене здоров’я і нерви»

Публікації

Каже нововолинець Олексій Омельчук, який безрезультатно намагається вияснити, куди і як з його банківської картки зникли 500 гривень.
Завітавши в редакцію «Міста вечірнього», чоловік розповів, що пробував розібратися у цій ситуації сам, кілька разів звертався до керуючого банком, у прокуратуру, в міліцію, але так нічого і не домігся. Тож попросив провести журналістське розслідування і з’ясувати, куди зникли його гроші і хто зняв їх з його картки.
-Я працюю сторожем у міській гімназії. На склероз ніколи не страждав. Зарплату отримую на картку «Ощадбанку», - розповідає Олексій Федорович.  – 17 травня мені знадобилися гроші, тому пішов до банкомату на мікрорайоні «Шахтарський». Отримавши довідку, що на балансі в мене є 750грн., хотів їх зняти, але готівки там не було. Не було її також і в банкоматах біля магазину «Наш край» і на проспекті Перемоги (центральне відділення «Ощадбанку»). Лише банкомат на бульварі Шевченка видав мені 250 гривень (купюрами двічі по 100 і 50). Через три дні хотів зняти решту суми, але грошей на картці вже не було. Тоді я написав заяву на ім’я керуючого банком Миколи Малашука і наступного дня передав її в операційний відділ. Відповідь отримав аж через місяць від банківської служби безпеки. Її представник Микола Чернета, який приїхав із Володимира-Волинського, сказав, ніби я сам забрав усі гроші, а тепер, мовляв, висуваю якісь претензії до банку. На моє прохання показати відеозаписи, які б підтвердили цей факт, він відповів, що такі записи зберігаються лише 14 днів, а потім знищуються. «Але ж я звернувся до вас через 3 дні після зникнення коштів», - кажу йому. Та пан Чернета стояв на своєму: гроші, мовляв, ніхто, крім мене, зняти не міг. 16 червня, а потім 4 липня я написав письмові заяви на ім’я керуючого «Ощадбанком» Миколи Малашука. На першу заяву 25 червня отримав таку відповідь: «…комісією ТВБВ №10002/0107 проведено детальне службове розслідування. За результатами протоколу №1 від 16.06.2014р. (додається) факт неотримання клієнтом готівки не підтвердився. Лишків при розвантаженні банкомата не виявлено. Вивченням логічної послідовності роботи банкомата при зверненні до касет з готівкою і обробці купюр за вказаною трансакцією виявлено невідповідність твердження клієнта про отримання грошових коштів у сумі 500 грн., оскільки видача саме такої суми купюрами, що оброблялися банкоматом, математичному рахунку не піддається, а тому є неможливою». Таку ж відповідь 10 липня я отримав і на свою другу заяву. До неї мені додали ще виписки з мого рахунку, які підтверджують факт зняття мною 250 грн. Там також було написано: «…за результатами протоколу №2 від 14.07.2014р. факт неотримання клієнтом коштів у сумі 500 грн. не підтверджено», хоча згідно з випискою сума 500грн. була знята.
-Тоді я пішої у кабінет до керуючого фінустановою. «Як же так? – запитав. – Того, хто зняв мої гроші, можна було побачити на відео, але запис чомусь знищено, хоч я звернувся до банку через 3 дні після пропажі грошей, а не після двох тижнів. Я буду скаржитися у прокуратуру». «Ви можете скаржитися хоч самому Господу Богу! Це ваше право», - почув у відповідь. Звичайно, що після таких слів я пішов до суду, але охорона мене туди не пропустила. Сказали звертатися до прокурора. 17 липня я написав заяву в прокуратуру, просив розслідувати цю історію зі зникненням коштів. Там її зареєстрували і направили в міліцію. Дільничний інспектор порадив звернутися по допомогу до юриста, що я й зробив. Адвокат пообіцяв допомогти, але віз, як кажуть, і нині там, - скрушно хитає головою Олексій Федорович. – Тож днями я відправив звернення в обласне відділення «Ощадбанку», хоча добре розумію, що своїх грошей мені вже не бачити. Та, можливо, моя історія, опублікована в газеті, стане наукою для інших клієнтів банку, а для мене – хоч якоюсь компенсацією за втрачені здоров’я і нерви.
Коментарі
-Заява Олексія Омельчука надійшла до мене з прокуратури. Ми направили відповідний запит керуючому банком, - розповідає дільничний інспектор Нововолинського міськвідділу міліції Дмитро Савітюк. – Звідти нам надіслали письмову відповідь, аналогічну тій, яка надійшла заявнику: «Факт неотримання клієнтом грошей у сумі 500 гривень не підтверджено, лишків при розвантаженні банкомата не виявлено. Тому у задоволенні заяви йому відмовлено». Після цього я й порадив Олексію Федоровичу зв’язатися з юристом.
-Скаргу Олексія Омельчука з секретаріату, де її зареєстрували, передали для розгляду мені, - пояснює прокурор Микола Соколов. – Я її перечитав і направив у міськвідділ внутрішніх справ для подальшого реагування, оскільки такими справами має займатися міліція. Мотиву для втручання прокуратури там немає.
-Це неправда, ніби я сказав панові Омельчуку, щоб він звертався зі скаргою до Господа Бога, - заперечує керуючий «Ощадбанком» Микола Малашук. – Він це просто вигадав. Що стосується  того, ніби хтось зняв із його картки гроші, то служба безпеки банку провела детальне розслідування. Факт неотримання готівки клієнтом не підтвердився, лишків коштів у банкоматі  виявлено не було. Виписки протоколів розслідування і руху коштів ми надали не лише йому, а й ще кільком структурам, до яких він звертався. Могло бути, що в банкоматі з якоїсь причини міг статися збій, який пригальмував видачу грошей і видав їх вже тоді, коли чоловік пішов. І гроші міг взяти той, хто прийшов до банкомата після пана Омельчука. Що стосується відеоспостереження, то вам краще звернутися за роз’ясненням до представника служби безпеки банку Миколи Шермети. Ви знаєте, з цими нещасними 500 гривнями стільки мороки багатьом людям, що я іноді думаю: можливо, треба було просто віддати Олексію Федоровичу ці гроші. Це, мабуть, було б найкращим виходом для всіх, хто так чи інакше в якійсь мірі втягнутий у цю історію. Та проблема в тому, що він такий не один…
Представник служби безпеки Микола Чернета відмовився давати будь-які коментарі чи пояснення стосовно згаданої справи, посилаючись на те, що це внутрішні справи банку.
Валентина Савчук, м.Нововолинськ

Розділ новин: 

Коментарі