Ірландський науковець Роберт Хартіган розповів нашим вчителям, як надихнути учнів на вивчення англійської

Володимир-Волинський педагогічний  коледж ім.А.Кримського тісно співпрацює з міжнародними освітніми організаціями та ініціює проведення семінарів-тренінгів для педагогів і студентів із залученням іноземних спеціалістів.
Більше шістдесяти вчителів англійської мови з Володимира, району та м.Нововолинська протягом трьох годин мали унікальну можливість знову відчути себе у ролі учнів, побувавши на незвичайному уроці, який провів для них не просто вчитель, а старший методист Міжнародного освітньо-методичного центру «Pearson-Dinternal», викладач англійської мови найпрестижніших вищих кваліфікацій CELTA і DELTA,  сертифікований екзаменатор міжнародних мовних екзаменів «Pearson Test of English» Роберт Хартіган.
Зустріч відбулася 20 жовтня у приміщенні Володимир-Волинського педагогічного коледжу за ініціативи голови предметної комісії викладачів іноземних мов цього навчального закладу Сергія Кирпи. Предметна комісія протягом більше десяти років активно співпрацює з міжнародними освітніми організаціями, у тому числі з «Pearson-Dinternal», та регулярно, щороку, за колегіальним рішенням запрошує до коледжу найпрестижніших фахівців-мовників із різних країн, які проводять для студентів та педагогів цікаві семінари-тренінги.
-Ми всі об’єднані бажанням підняти у школах рівень вивчення англійської мови – найбільш затребуваної у сучасному світі – та зробити його якіснішим. Аби досягти цього, педагогам слід постійно вдосконалювати кваліфікацію, застосовувати на уроках  нові сучасні форми і методи роботи. У цьому дуже допомагає участь у семінарах із залученням іноземних фахівців, які знайомлять слухачів з новітніми розробками в області методології. Цінність таких занять полягає в тому, що ми бачимо, як це відбувається на практиці. Приємно, що серед учасників таких заходів багато випускників нашого коледжу, які вже успішно працюють вчителями і мають можливість вдосконалюватися, адже і після випуску ми здійснюємо їхню методичну підтримку. Все це складає імідж нашого навчального закладу, - розповів Сергій Кирпа.
«Формування ключових компетентностей на уроці англійської мови». Такою була тема методичного тренінгу, який провів Роберт Хартіган.
Програма семінару була насиченою, але цікавою. Його учасники виходили з аудиторії одухотворені, у них світилися очі, адже не слухали вони довгу й нудну лекцію, а побували на занятті, що проводилося у формі живої розмови, діалогу з аудиторією. Розповідали, що вражені атмосферою, яка панувала на семінарі. Роберт зарядив їх своїм оптимізмом, надихнув на запровадження нових ідей, поділився конкретними рекомендаціями, показав на практиці фрагмент уроку, під час якого вчитель постійно відчуває зворотній зв’язок і бажання дітей працювати. Також досвідчені педагоги зазначали, що їм було надзвичайно приємно поспілкуватися з носієм справжньої, правильної англійської мови, а це нечасто трапляється у житті.
У першій частині семінару Роберт поділився сучасним баченням продуктивного уроку англійської мови в контексті компетентісного підходу та розповів про шість необхідних елементів формування комунікативної компетенції учнів середніх класів. Після перерви викладач знайомив колег з активними методами навчання, а саме інтенсивним залученням учнів до роботи  на уроці. Педагоги дізнавалися, як підвищити рівень комунікації на кожному етапі уроку та як проводити системну роботу з лексикою під час підготовки до ЗНО.
Третя частина семінару була присвячена знайомству з новими ресурсами для викладання англійської мови. Під час заходу проводився книжковий ярмарок, на якому була представлена література видавництва «PEARSON», у тому числі підручники для учнів та відповідний до них методичний комплекс, де чітко розписано, як саме має працювати вчитель, застосовуючи кожну окрему вправу.
На завершення всі учасники отримали сертифікати  на підтвердження участі у тренінгу.
Після заняття Роберт Хартіган відповів на запитання журналістів та дав невеличке інтерв’ю для читачів «Міста вечірнього».
-Роберте, будь-яка система освіти спрямована на досягнення хорошого результату. А щодо вивчення англійської в українських школах, то результат не надто радує: серед випускників ЗОШ, які протягом десяти років вивчали мову, лише одиниці можуть вільно спілкуватися англійською та застосовувати свої знання у реальному житті. На Вашу думку, що у нас не так: погані підручники, програми, недостатньо підготовлені педагоги?
-В Україні я вже 12 років, раніше жив у Донецьку, зараз у Києві. Протягом цього часу побував у багатьох школах і помічаю тенденцію до зростання рівня вивчення учнями англійської мови. А що не так, сказати важко. Не думаю, що буде чесно критикувати вчителів чи наявні ресурси у школах. Я знаю багато педагогів, які, незважаючи на зайнятість, стараються поповнювати свої знання, бо турбуються, переживають, намагаються зробити уроки цікавішими, щоб досягати кращих результатів.
-Ви проводите численні семінари і тренінги для педагогів. Чи відомі Вам позитивні приклади запровадження в українських школах (особливо сільських, належним чином не обладнаних) рекомендованих Вами новітніх форм і методів навчання? Чи реально їх адаптувати до нашої системи освіти?
-Наші методики і література складаються для різних навчальних закладів – як вищого, спеціалізованого рівня, так для середнього і початкового.  Відповідаючи на запити українських вчителів, ми розробили спеціальні тести. Тож можна сказати, що ці методики є універсальними. А наші книжки можна використовувати де завгодно, для цього не потрібно технічного устаткування. Головне – застосовувати новий підхід до навчання. Тоді вдасться зацікавити дітей вивчати англійську, долучити їх до активної роботи на уроці.
-Поділіться, будь ласка, своїми враженнями про Україну: що найбільше подобається і що розчаровує?
-Важко сказати після 12-ти років перебування тут. Дуже люблю українську природу. У вас довга багата історія. В Україні хороші, привітні люди. Де б  не був, мене скрізь добре приймають, ми чудово спілкуємося, розуміємо одне одного,  почуваюся я комфортно. А не подобається? Можливо, це їзда на автошляхах. Як тільки приїхав, мені страшнувато було подорожувати автомобілем: машини їздять з шаленою швидкістю і дороги не найкращі. А зараз звик, і це вже не проблема.
-Ми, українці, мріємо про вступ в Євросоюз, а Велика Британія, навпаки, оголосила про намір вийти з ЄС. Чим пояснюється така позиція більшості британців?
-Про це треба запитати у них. Я – ірландець, а Ірландія висловилася за те, щоб залишитися в Євросоюзі. Також я підтримую рішення українців приєднатися до європейської спільноти, бо це шлях до розвитку і процвітання країни.
Під час розмови з Робертом моїм перекладачем був Сергій Кирпа. Коли гостя запросили на обід, ми, продовживши спілкування із Сергієм Сергійовичем, повернулися до обговорення проблемного питання – низької зацікавленості учнів у вивченні англійської мови. На думку мого співрозмовника, причина такого явища – відсутність мотивації у школярів.
-Будь-кого запитайте, яку він хоче зарплату – тисячу гривень чи тисячу євро. Відповідь очевидна. А для того, щоб добре заробляти, не обов’язково їхати за кордон. Сьогодні в Україні дуже затребувані спеціалісти зі знанням англійської, яким готові платити хороші гроші. На жаль, школярі це не завжди розуміють. Втім, почати вивчати мову ніколи на пізно!
Роберт Хартіган здобув ступінь з англійської мови та історії в університеті м. Лімерик (Ірландія) і вже протягом дванадцяти років викладає англійську мову у кращих міжнародних мовних школах Італії, Франції, Росії, України та Польщі.
Із 2012 року у співпраці з видавництвом «PEARSON» (Велика Британія) Роберт проводить семінари, тренінги, творчі майстерні та демонстраційні уроки для вчителів англійської мови України, Білорусії та Грузії.  В Україні представництва «PEARSON» працюють у Києві, Львові та Одесі.
 Роберт проживає у Києві, працює в Міжнародному освітньо-методичному центрі «PEARSON-Dinternal» на посаді старшого методиста.
Знає російську мову і трішки спілкується українською.
Міла Сергєєва, м. Володимир-Волинський

Розділ новин: 

Коментарі