Чоловік вимагає від банку «Фінанси та Кредит» повернути депозитні гроші, потрібні на лікування

Публікації

У редакцію нашої газети звернувся Володимир Павлусь. Виявляється, чоловік поклав на депозит гроші у банк «Фінанси та Кредит», а тепер не може повернути свої законні 60 000 гривень.
Коли 6 квітня дія договору закінчилась, чоловік вирішив забрати гроші, адже планує витратити більшу частину своїх заощаджень на лікування. До слова, Володимир Назарович – учасник бойових дій в Афганістані. Звернувшись у відділення банку, яке у нашому місті розташоване на бульварі Шевченка, чоловік отримав відмову у виплаті грошей. Це його просто шокувало.
Безрезультатно оббиваючи пороги банку, Володимир Павлусь написав лист у Західний регіональний департамент АТ «Банк «Фінанси та Кредит», що у Львові. Відповідь на скаргу пан Володимир отримав через місяць. У листі від директора регіонального департаменту йшлося про те, що банк сумлінно виконує свої обов’язки перед клієнтами, а одна з постанов Нацбанку наголошує: віднедавна банки зобов’язані обмежити видачу готівки у гривні до 150 000 на одного клієнта на добу. Лист закінчується пропозицією звернутися у банк для подальшого обслуговування. Володимир Назарович так і зробив. Однак відповідь зі Львова не дала результатів. У розпачі чоловік прийшов до нас.
Спочатку ми звернулися у відділення банку №63. Там нам повідомили, що начальник відділення Вікторія Кашуба на лікарняному. На намагання Володимира Павлуся забрати гроші працівники банку розвели руками. «Поставте себе на наше місце», – нервово зазначив один із них. «Чому мені не віддають грошей навіть після відповіді зі Львова? Чому в цьому відділенні немає грошей?» – ставить запитання Володимир Назарович. Йому рекомендують написати чергову заяву. Щоб розібратися в ситуації, беру контакти прес-секретаря банку. Наталія Нападовська з Києва люб’язно відгукнулася на електронну пошту і прояснила основні моменти. За її словами, сума у 150 000 гривень на день на клієнта – це верхня межа видачі депозитів. Тобто жоден банк з 3-го березня поточного року не може дозволити виплатити за день більше цієї суми одній фізичній особі. Менше – будь ласка. Нижню межу банк встановлює залежно від своїх можливостей.
На моє запитання, на що може розраховувати Володимир Назарович, прес-секретар відповіла: на індивідуальне вирішення проблеми. Очевидно, в такому разі пріоритетними для банку будуть соціальні фактори. Наталія Дмитрівна розповіла, що нести відповідальність за те, кому віддати гроші, важко, адже трапляється й таке, що клієнт банку потребує термінової операції. Керівник прес-служби запевнила, що у такому разі банк повертає гроші негайно.
Отже, як каже представник прес-служби банку, «Фінанси та Кредит» повертають кошти у разі гострої необхідності. Те, що клієнт має право забрати депозит з відсотками після закінчення дії угоди, відходить на другий план. Банк – «неначе човен в синім морі: то вирина, то потопа», а допомагають вижити йому ті, хто повірив у його надійність. Так що перш, ніж вимагати свої гроші у скрутні економічні часи, треба переконати представників фінансової установи, що перебуваєш у дуже важкому становищі.
На тлі воєнних подій та масової паніки неплатоспроможність банків 2014-2015 років також пояснюють низькою культурою безготівкових розрахунків в Україні. Населення знімає гроші у банку, а потім ними ж розплачується за комунальні послуги. Як наслідок – каса порожніє. Рефінансування у розмірі 700млн. гривень, яке «Фінанси та Кредит» отримали від НБУ у квітні, передбачалося для покриття виплат громадянам і для підтримки ліквідності банку. Однак цієї суми виявилося недостатньо, бо кількість клієнтів, бажаючих забрати кошти, побила всі рекорди. Докапіталізації банку з боку акціонерів також виявилося недостатньо для санації.
Таким чином, як каже Наталія Нападовська, «ФіКу» нічого не залишається робити, як мучити своїх клієнтів, а разом з ними і співробітників банку. Прес-секретар запевняє, що хиткий період у діяльності банку завершиться восени, коли він відновить ліквідність. Володимирові Назаровичу пані Наталія радить чекати осені, тоді стане зрозуміло, утримається банк на плаву чи ні. Звісно, за її словами, все буде гаразд. Однак людей цікавить не доля банку, а чи отримають вони свої гроші. Для допомоги клієнтам у цьому функціонує Фонд гарантування вкладів, діяльність якого стає помітною після ліквідації банку. Тут повертають гроші, хоча є свої обмеження – до 200 000 гривень. Однак зовсім не це викликає страх. Люди панікують, чи магічним чином не зникнуть гроші, коли банківські відділення почнуть активно закривати. Наразі очевидних причин для відчаю немає.
Володимир Павлусь розуміє, що далеко не перший зіштовхнувся з проблемою невидачі депозитних коштів, але вважає, що кожен клієнт банку у спробі повернути гроші має використовувати всі доступні важелі впливу. І хоча розголос справи не завжди рухає її у напрямку вирішення, але це необхідна передумова відкритості суспільства.
Аліна Зай, м.Володимир-Волинський

Розділ новин: 

Коментарі