21 травня – Вознесіння Господнє

Вознесіння Господнє – вознесіння Ісуса Христа на небо, яке відбулося через 40 днів після Його мученицького розп’яття та Воскресіння. Одне з дванадесятих свят. У християнстві ця подія відзначається великим святом, яке завжди припадає у четвер 40-го дня по Христовому Воскресінню: його відзначають на сороковий день після Великодня, і воно має збігатися з четвергом.
Згідно з християнським вченням, після воскресіння Христа через сорок днів Бог забрав Його на Небо, хоч до цього Він ходив по землі. Це останній день, коли можна вітатися словами «Христос воскрес!». Опісля Вознесіння це вже заборонялося, бо у храмах ховають плащаницю.
У Євангеліях Марка і Луки містяться лише короткі відомості про цю велику подію, якою завершується земне життя Ісуса Христа. Описано про це в діях святих апостолів: «…А коли вони пильно дивились на небо, як Він віддалявся, то два мужі у білій одежі ось стали при них та й сказали: «Галілейські мужі, чого стоїте й задивляєтеся на небо? Той Ісус, що вознісся на небо від нас, прийде так, як бачили ви, як ішов Він на небо!» (Діян. І, 4-11). Тоді учні повернулися в Єрусалим, де перебували в молитві Матір Божа та жінки-мироносиці. В євангеліста Марка сказано, що Господь, вознісшись на небо, сів по Божій правиці.
Свято Вознесіння звеличили своїми проповідями св. Іван Золотоустий, св. Григорій Ніський, св. Епіфан Кипрський, Лев Великий та iнші. В IV ст. цариця Олена поставила храм на честь цього свята на місці Христового Вознесіння. Тому невипадково серед населення побутував звичай випікати обрядове печиво у формі драбинок, «щоб було по чому Ісусові вилізти на небо». Такий ритуальний хлібець носили на могилки, щоб востаннє колективно пом’янути померлих.
І насамкінець хочеться завершити словами св. Івана Золотоустого, який у своїй проповіді на Вознесіння каже: «Сьогодні людський рід повністю примирений з Богом. Зникла давня боротьба й ворожнеча. Ми, що були недостойні жити на землі, вознесені на небо. Сьогодні стаємо наслідниками небесного царства, ми, що не вартуємо й земного, виходимо на небо і унаслідуємо престол Царя і Господа. А людська природа, перед якою херувим боронив рай, піднесена тепер понад усякого херувима».
о.Ігор Бігун, священик собору Різдва Христового УПЦ КП

Розділ новин: 

Коментарі