Запроваджено ще один вид відповідальності за несплату аліментів - суспільно корисні роботи

6 лютого 2018 року набрав чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення захисту права дитини на належне утримання шляхом вдосконалення порядку примусового стягнення заборгованості зі сплати аліментів» (Закон від 7 грудня 2017 року, №2234-VIII)Закон про посилення відповідальності за несплату аліментів спрямований на забезпечення належного виконання рішень щодо їх стягнення, що дозволить зменшити заборгованість зі сплати аліментів, а також забезпечить належне утримання осіб, які отримують аліменти.Докладніше про це в інтерв’ю з начальником Володимир-Волинського міськрайонного відділу філії Державної установи «Центр пробації» у Волинській області Тетяною Скіць.
-Тетяно Вікторівно, що передбачає новий закон і хто уповноважений на його виконання?
-Закон передбачає нові засоби примусового виконання рішень до боржника, який не сплачує аліменти більше шести місяців. Тобто, якщо у батька чи матері дитини виникає заборгованість зі сплати аліментів за 6 місяців, таку особу може бути притягнуто до адміністративної відповідальності у вигляді виконання суспільнокорисних робіт на строк від 120 до 360 годин. Уповноваженим на складання протоколів про вчинення такого правопорушення будуть лише державні виконавці, які надсилатимуть їх до суду за місцезнаходженням органу ДВС. Виконання рішень суду про накладення адміністративного стягнення у вигляді оплатних суспільно корисних робіт покладено на уповноважені органи з питань пробації.
-Що означають суспільно корисні роботи в контексті відповідальності за несплату аліментів?
-Суспільнокорисні роботи – це новий вид адміністративного стягнення, що полягає у виконанні правопорушником оплачуваних робіт. А їх вид визначає відповідний орган місцевого самоврядування.Внесення вказаних змін здійснено з метою впливу на несумлінних батьків, адже за ухилення від сплати аліментів вони будуть виконувати оплачувані суспільно корисні роботи, а отримані кошти будуть спрямовані на сплату аліментів, що на відміну від безоплатних громадських робіт є більш ефективним заходом для погашення наявної заборгованості.
-Розкажіть, будь ласка, про механізм нарахування платні за виконання суспільно корисних робіт і, відповідно, погашення заборгованості з аліментів.
-Передбачається, що за виконання суспільно корисних робіт порушнику нараховують плату. Оплата праці здійснюється погодинно за фактично відпрацьований час у розмірі, не меншому за встановлений законом мінімальний розмір оплати праці. Згідно ст.3253 Кодексу України про адміністративні правопорушення саме на власника підприємства, установи, організації або уповноваженого ним органу за місцем виконання порушником суспільно корисних робіт покладається нарахування плати порушнику за виконання суспільно корисних робіт та перерахування її на відповідний рахунок органу державної виконавчої служби для подальшого погашення заборгованості зі сплати аліментів. Власник підприємства заповнює табель виходу на роботу особи, до якої застосовано адміністративне стягнення у вигляді суспільно корисних робіт, копія якого щомісяця надсилається до уповноваженого органу з питань пробації протягом відбуття порушником суспільно корисних робіт.
-Чи передбачені санкції до боржників з аліментів за ухиляння від виконання ними суспільно корисних робіт?
-Якщо боржник ухиляється від виконання суспільн окорисних робіт, відповідно до ст.183-2 Кодексу України про адміністративні правопорушення, на нього може бути накладено адміністративне стягнення у виді адміністративного арешту строком до десяти діб.У випадку злісного ухилення від виконання суспільно корисних робіт особу може бути засуджено до позбавлення волі на строк до двох років.Тож аби не вживалися подібні заходи, потрібно відповідально ставитися до виконання батьківських обов’язків.
-Хто із боржників відноситься до категорії тих, що ухиляються злісно?
-Під злісним ухиленням особи від відбування адміністративного стягнення у вигляді суспільно корисних робіт слід розуміти продовження ухилення від відбування суспільно корисних робіт особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності на підставі статті 183-2 Кодексу України про адміністративні правопорушення, тобто неприбуття до місця виконання суспільно корисних робіт (підприємства, установи, організації) протягом двох днів з дати, визначеної у направленні уповноваженою посадовою особою уповноваженого органу з питань пробації без поважних причин, невихід на суспільно корисні роботи або відмова від виконання роботи, вид якої визначений підприємством, установою, організацією, більше двох разів протягом місяця без поважних причин, а також поява на робочому місці у стані алкогольного, наркотичного або токсичного сп’яніння.
-Але ж можуть бути і поважні причини…
-Так, згідно законодавства, поважними причинами є хвороба та інші документально підтверджені обставини, що фактично позбавляють можливості порушника прибути для відпрацювання суспільно корисних робіт. У таких випадках покарання не застосовується.
-Чи можна вже зробити певні висновки щодо дії нового Закону у Володимирі?
-На даний час по обліку Володимир-Волинського міськрайонного відділу філії Державної установи «Центр пробації» пройшло 13 осіб, щодо яких судом застосовано адміністративне стягнення у вигляді суспільно корисних робіт. Дві особи успішно відбули стягнення. На рахунки Державної виконавчої служби підприємством було перераховано кошти в сумі 2997грн. 02 копійки. П’ятеро осіб відбувають стягнення на даний час. Підстав для притягнення вказаних осіб до адміністративної чи кримінальної відповідальності за ухилення чи злісне ухилення від виконання суспільно корисних робіт не було виявлено.
-Чи стикаєтеся з проблемами щодо забезпечення всіх, хто підпадає під дію Закону, суспільно корисними роботами?
-Відповідно до змін, внесених до Кодексу України про адміністративні правопорушення, окрім суті терміну «суспільно корисні роботи», був визначений перелік суб’єктів, залучених до процесу впровадження суспільно корисних робіт. До таких суб’єктів віднесено і органи місцевого самоврядування. Але всупереч Закону вони не завжди погоджуються визначити перелік підприємств, установ, організації, де порушники можуть відбувати дане стягнення, мотивуючи відсутністю вільних коштів. Але слід розуміти, що невиконання даного закону тягне за собою порушення права на належне утримання осіб, які отримують аліменти. Тому принагідно хочеться звернутись до підприємств, установ, організацій, приватних підприємців, які мають вільні вакансії та потребу в працівниках. Якщо їм небайдужі долі дітей, що недоотримують визначені законом аліменти, просимо розглянути можливість включення даних підприємств до переліку об’єктів, на яких порушники виконують суспільно корисні роботи.
Якщо дана пропозиція вас зацікавила, просимо за детальнішою інформацією звертатись до управління комунального господарства Володимир-Волинської міської ради або до Володимир-Волинського міськрайонного відділу з питань пробації за адресою: м.Володимир-Волинський, вул. Січових Стрільців, 3, електронна адреса: [email protected]
Міла Сергєєва, м. Володимир-Волинський

Розділ новин: 

Коментарі