Як працює кабінет-«фільтр» та чому всім, хто має симптоми ГРЗ, потрібно звертатися саме туди

На сайт фільтрУ разі підозри на коронавірусну інфекцію потрібно телефонувати до сімейного лікаря. Про це часто повідомляють з екранів телевізорів, пишуть у газетах та саціальних мережах, про це нагадують й самі медики. Та досить часто, люди вирішують напряму звертатися до лікувального закладу. Тоді їм, перш за все, потрібно іти у пункт надання невідкладної медичної допомоги, або, як його ще називають, «фільтр».
Як повідомила медичний директор комунального підприємства «Володимир-Волинський центр первинної медичної допомоги» Юлія Надворська, цей пункт почав діяти з квітня 2019 року. Він розташований на першому поверсі біля відділення швидкої допомоги. Вхід з двору. Над великими білими дверима є вивіска з назвою пункту. Саме сюди варто звертатися усім, хто має симптоми інфекційного захворювання. Таким чином відбувається «розподіл» руху пацієнтів і ті, хто може призвести до поширення інфекції серед медичного персоналу та інших відвідувачів поліклініки, не повинні звертатися в реєстратуру, ходити коридорами медичної установи чи чекати своєї черги біля дверей сімейного лікаря. Отже, вони не наражають на небезпеку інших. Якщо ж людина з підозрою на інфекційне захворювання, яка не знала про необхідність звернення саме у пункт надання невідкладної медичної допомоги, попрямує відразу в реєстратуру, то її, після вияснення причини звернення, скерують або проведуть у цей кабінет. Туди для здійснення огляду викликають сімейного лікаря, з ким підписана декларація. У приміщенні зроблено ремонт відповідно до стандартів, стіни та підлогу можна дезінфікувати, адже вони з кахелю. Також там встановлена кварцова лампа.
- Зараз, в період пандемії, роль пункту надважлива. Сюди звертаються дорослі та діти з ознаками ГРЗ, бронхітів та пневмоній. Також багато звернень від осіб, які мали контакт з виявленими хворими зCOVID-19, – розповідає Юлія Євгеніївна. – Кабінет «фільтр» працює цілодобово. З понеділка по п’ятницю з 8.00 до 18.00, у суботу та святкові дні з 8.00 до 16.00, у неділю з 8.00 до 15.00 прийом здійснюють педіатри та лікарі загальної практики сімейної медицини – сімейні лікарі з медсестрами. У будні з 18.00 до 8.00 чергує фельдшер. Кожен, хто звертається у пункт, вважається потенційно інфікованим, тому медики здійснюють прийом у засобах індивідуального захисту. Згідно з санітарними вимогами та стандартами, провітрювання в кабінеті проводиться після кожного пацієнта, вмикається кварцування. Санітарка обробляє усі поверхні дезрозчинами.
За словами Юлії Надворської, медики при обстеженні пацієнтів з підозрою на коронавірусну інфекцію, застосовують різні алгоритми дій. Є певна послідовність та перелік заходів, що виконують, приміром, лікарі, які виявили особу з підозрою на COVID-19 на прийомі у своєму кабінеті, сімейні лікарі, до яких звернулася особа в телефонному режимі, а також фахівці, що працюють у кабінеті фільтр. Вони різні для усіх випадків та стадій захворювання. Запроваджені вони в кінці березня, усі медпрацівники пройшли відповідні навчання та володіють механізмом виявлення та скерування хворого. Крім того, розроблені спеціальні «маршрути» пацієнта.
Один з найпоширеніших нині видів звернень за медичною допомогою, коли людина з симптомами гострого респіраторного захворювання (підвищення температури тіла, кашель, відчуття слабкості, втоми, нежить або закладеність носа, що більш характерно для COVID-19) або з числа контактних осіб хворого на коронавірус, приходить безпосередньо на «фільтр».
Юлія Євгеніївна розповідає, що медичні працівники пункту надання невідкладної медичної допомоги, перш за все, через вікно опитують пацієнта, з якими скаргами він звернувся. Якщо у нього виявляють підозру на коронавірусу інфекцію, то просять зачекати, доки усі присутні в кабінеті одягнуть захисне вбрання. Тоді пацієнт входить в приміщення. Він описує свої симптоми захворювання, пригадує можливі контакти та шляхи інфікування. Після цього лікар проводить огляд хворого. Зараз у всіх, хто має ознаки COVID-19, беруть мазки із зіву, які відправляють на ПЛР-дослідження. Якщо пацієнт хворіє уже тривалий час, то лікар може прийняти рішення зробити швидкий (експрес) тест на виявлення антитіл до коронавірусної інфекції.
Якщо у пацієнта спостерігається легкий перебіг хвороби, то він лікуватиметься амбулаторно, тобто вдома під наглядом свого сімейного лікаря, який двічі на день телефонуватиме пацієнту для з’ясування його самопочуття. Якщо стан хворого погіршиться: виникне порушення дихання, з’явиться задишка, турбуватиме сильний сухий кашель, тоді хворого госпіталізують.
У випадку, якщо результатів ПЛР-тесту ще немає, то людина з підозрою на коронавірусну інфекцію, в якої стан середньої важкості, лікуватиметься в інфекційному відділенні КП «Володимир-Волинське ТМО». Якщо ж діагноз підтверджений і хворий потребує госпіталізації, то його спрямовують отримувати медичну допомогу у КП «Нововолинська центральна міська лікарня». Пацієнтів з важким станом перебігу хвороби госпіталізовують у КП «Волинська обласна інфекційна лікарня».
Також, як повідомляє Юлія Надворська, у пункті надання невідкладної медичної допомоги, пацієнтам з високою температурою тіла безкоштовно дають жарознижуючі препарати. Також там проводять рентгенографію. Якщо лікар запідозрить у хворого бронхіт чи пневмонію, то викличуть лаборанта, який у захисному костюмі зробить знімок легень. Результат рентген-обстеження буде відомий уже за 15-20 хвилин. Очікувати його хворі зможуть на вулиці.
Юлія Євгеніївна розповіла, що з початку пандемії, у КП «Володимир-Волинський пункт надання первинної допомоги» було відібрано зразки для понад 500 ПЛР-досліджень та використано понад 50 експрес-тестів.
Валентина Тиненська, м.Володимир-Волинський

One thought on “Як працює кабінет-«фільтр» та чому всім, хто має симптоми ГРЗ, потрібно звертатися саме туди

  1. 5678

    Сімейний лікар двічі на день буде телефонувати -казка. Вони не хочуть розмовляти коли ти до них,хворий,телефонуєш.Мова про просте прослуховування легень вже взагалі не йде.А аналізи на антитіла їдьте в приватні лабораторії і здавайте за свої кошти.Лікарняного також я вам не дам ,бо в вас не має температури,але на роботу не ходіть ,бо в вас слабкість.Це слова сімейного лікаря.

    Reply

Напишіть відгук

Увійти за допомогою:

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Можна використовувати XHTML теґи та атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>