Варта здоров’я: Працівники Держпродспоживслужби трудяться без вихідних, аби попередити ріст захворюваності

Дружний колектив управління Держпродспоживслужби: Тетяна Столярук, Оксана Легкобит, Світлана Мисинчук, Петро Крень, Надія Лозовицька, Юлія Гайнацька, Тетяна Новосад, Анатолій Швидун. На фото відсутній Олександр Процан.

Дружний колектив управління Держпродспоживслужби: Тетяна Столярук, Оксана Легкобит, Світлана Мисинчук, Петро Крень, Надія Лозовицька, Юлія Гайнацька, Тетяна Новосад, Анатолій Швидун. На фото відсутній Олександр Процан.

Про роботу місцевого управління і дотримання карантинних правил у нашому місті розповіла начальниця Володимир-Волинського районного управління Держпродспоживслужби у Волинській області Надія Лозовицька.

- Наша служба створена ще у 2016 році шляхом приєднання до державної ветеринарної служби санітарно-епідеміологічної, фітосанітарної служби, служби захисту прав споживачів і ціноутворення. У кожному районі було створено управління Держпродспоживслужби лише із двох відділів: відділу безпечності харчових продуктів та ветеринарії і відділу державного нагляду за дотриманням санітарного законодавства. На місцях відділ захисту прав споживачів управлінню не підпорядковується, – інформує начальниця Володимир-Волинського районного управління Головного управління Держпродспоживслужби у Волинській області Надія Лозовицька. – Ми керуємося положенням про держпродспоживслужбу, де описані всі наші повноваження. Саме положення можна прочитати на сайті служби.
Як розповідає пані Надія, управління здійснює перевірки як планові, так і позапланові. Але під час карантину планові перевірки тимчасово заборонені. Позапланові перевірки здійснюються за заявами суб’єктів господарювання, за скаргами фізичних осіб або перевіряється дотримання карантинних заходів. Наразі управління проводить позапланові перевірки згідно з дорученням прем’єр-міністра України, але це тільки перевірки агропродовольчих ринків. Що стосується інших об’єктів, магазинів і перукарень, то здійснюється обстеження робочої групи з представниками Нацполіції чи міської ради. Інколи залучаються представники засобів масової інформації.
В залежності від об’єкта перевірки проходять по-різному. Є декілька постанов головного державного санітарного лікаря. Відповідно, вимоги до ринків – одні, до магазинів продуктових і непродуктових – інші. Також до перевірки перукарень є свої вимоги.
- Зазвичай починається робота з того, що працівники того чи іншого об’єкту мають пройти температурний скринінг, – розповідають в управлінні. – Згідно з цим проводяться відповідні записи у журналах. Працівник не допускається до роботи, якщо у нього температура тіла перевищує 37,2 градуса. Також перевіряється наявність медичних масок чи респіраторів. Це стосується як працівників, так і відвідувачів ринків і магазинів. Маска має бути не тільки в наявності, а й обов’язково одягнена на обличчя, щоб прикривала ніс та рот.
Щодо великих магазинів і супермаркетів, то у них повинна проходити дезінфекція усіх контактних поверхонь, продуктових кошиків та візків. Окрім цього, має бути обов’язково антисептик як для відвідувачів, так і для працівників. Прибирання і дезінфекцію повинні проводити кожні 2-3 години.
- Є така вимога головного санітарного лікаря України, що усі засоби індивідуального захисту мають утилізуватися. На кожному об’єкті має бути окремий закритий смітничок, куди відвідувачі можуть викинути використані рукавички та маски. Перед тим, як утилізувати відходи, проводиться їхня дезінфекція. Чомусь переважна більшість підприємців не проводять з своїми працівниками навчання, як поводитися зі використаними засобами захисту.
20200626_144434За словами пані Надії, також є спеціалізовані організації, які займаються утилізацією таких відходів. Але у Волинській області така є лише у Луцьку.
- Відповідно, нереально із кожного об’єкта у Володимирі-Волинському зібрати і відвезти всі відходи. Та й підприємці повинні укласти договір із цією організацією, що, відповідно, не робиться. Тому ми рекомендуємо робити наступним чином: коли наповниться смітничок, перед тим, як викидати відходи у загальний смітник, ті маски і рукавички потрібно продезінфікувати спецзасобами. Білизна та інші побутові хімічні засоби для цього не підходять,- каже Надія Сергіївна.
До маленьких магазинів і перукарень вимоги практично однакові. Так само мають бути маски та антисептики. А ще в перукарнях обов’язково треба дотримуватися вимог щодо відстані між відвідувачами і працівниками. Як зазначають в управлінні, більшість перукарень у нашому місті дотримуються усіх вимог карантину. Щодо магазинів, то існує правило щодо кількості людей на певну площу приміщення. На одну людину має бути не менше десяти метрів квадратних. Підприємці мають розрахувати ці пропорції та на вході помістити інформацію, скільки людей можуть одночасно знаходитися в магазині.
Під час карантинних заходів усі харчові продукти мають бути або ізольовані, або фасовані. Якщо продукти не фасовані, до прикладу овочі чи фрукти, то вони мають бути обов’язково накриті, щоб на них не могли потрапити збудники хвороб. Також мають бути для відвідувачів одноразові рукавички, щоб людина не контактувала безпосередньо із продуктами.
Усі ці елементарні вимоги прописані у постановах, з якими більш детально можна ознайомитися на сайті Держпродспоживслужби України.
- На сьогодні у нас в управлінні не так багато людей, щоб ми все могли осягнути і перевірити. Тому цей контроль покладено на відділ санітарного контролю. Але фактично там їх тільки троє людей працює, то, відповідно, виходимо на перевірки ми всі, – розповідає пані Надія.
До прикладу, у минулу п’ятницю працівники управління обстежили 17 об’єктів, окрім ринку. Як розповідає пані Надія, порушення час від часу трапляються. Особливо – спочатку карантину, оскільки люди не усвідомлювали, що відбувається. Та зараз дехто думає, що все їх омине – заходять на ринок і одразу знімають маску. Контролери роблять зауваження, але реакції від порушників може і не бути. У такому випадку вихід лише один – викликати поліцію, адже Держпродспоживслужба штрафів не накладає на клієнтів і відвідувачів ринку. Якщо є порушення в магазині, то штраф виписується підприємцю. Складається акт лише на той об’єкт, куди йшли на перевірку. Самі підприємці мають організувати роботу так, щоб усі дотримувалися простих правил: попереджувати про маски, якщо є черга, застерігати людей дотримуватися дистанцій.
- Нещодавно ми відвідували секонд-хенду, адже у міську раду надійшла скарга, що утворюються черги, і люди не дотримуються дистанції, – розповідає начальниця управління. – І це вже не перший раз. Ми пояснили, що якщо наступного разу при відкритті магазину буде порушення, то ми завітаємо із поліцією і накладемо штраф. Якщо ж не вдається донести людям, то нехай не пускають і не відкривають магазин.
Пані Надія зауважує, що при виявлених порушеннях перший раз нікого не штрафують. Намагаються пояснити, надати певні пропозиції і рекомендації. Якщо ж порушення трапляється вдруге, тоді до перевірки залучаються представники поліції, які складають адмінпротокол і виписують штраф, який на сьогодні становить від 17 тисяч гривень.
Загалом у Володимирі за період карантину було складено 8 протоколів на 17 тисяч кожен.
На запитання, чи важче стало працювати під час пандемії, Надія Сергіївна відповіла, що з людьми завжди важко працювати. Варто лише дотримуватися постанов, які чітко прописані.
- Колись ми фахово виконували свої обов’язки. Дивилися, чи правильно виконуються різні технологічні процеси. До карантину ми здійснювали перевірки магазинів. Наприклад, за програмою “Стоп фальсифікат” відбирали зразки масла для перевірки якості. Знайшли шість зразків, які не відповідали нормам. Були виявлені рослинні жири, – зазначає пані Надія. – Зараз же проводимо тільки непланові перевірки щодо дотримання карантинних правил. Доводиться працювати навіть у вихідні дні, бо мусимо перевіряти ринки, що працюють щодня.
Олексій Біянов, м. Володимир-Волинський

Напишіть відгук

Увійти за допомогою:

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Можна використовувати XHTML теґи та атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>