Волонтерська діяльність дає можливість допомагати особливим діткам вибороти своє місце в соціумі

Фото 3Практичний психолог, викладач Володимир-Волинського педагогічного коледжу Ігор Поліщук активно співпрацює з ГО “Берег надії”, де проводить практичні заняття разом зі студентами.
Давайте покладемо руку на серце і зізнаємося, що співпраця з психологом для українського соціуму все ще є каменем спотикання. Хоч і відчувають люди, що їм потрібна психологічна підтримка, порада, а все ж звернення до психолога вважають майже приниженням власної гідності. А чому, і самі не розуміють.
-Одне із основних завдань у психологічній науці – це ефективна реалізація прикладної функції – каже практичний психолог Володимир-Волинського педагогічного коледжу Ігор Поліщук. – На жаль, в українському суспільстві ще не налагоджена система психологічного супроводу кожної людини як у побуті, так і у професійній діяльності на запит клієнта. Справа в тому, що ми скалькували європейську традицію співпраці з психологом, але держава, місцеві громади ще не готові зробити психологічну допомогу доступною для громадян. Фінансового ресурсу вистачає лише на належну організацію діяльності психологічних служб у дошкільних навчальних закладах (ставка практичного психолога вводиться,якщо є 9 і більше груп), на функціонування одного практичного психолога у загальноосвітніх навчальних закладах міст з чисельністю 700 і більше учнів та сіл – 300 учнів. Можна порахувати, скільки часу в місяць може виділити психолог міської школи з контингентом 900 дітей на індивідуальну роботу з кожною дитиною, не говорячи вже про моніторин гдинаміки досягнень учня, життєвих подій, побудови ефективних моделей поведінки у ситуаціях успіху чи неуспіху, роботу над ціннісними орієнтаціями тощо. У свій час на державному рівні створили мережу Центрів соціальних служб для молоді, але їх фінансування перекинули на місцеві громади, тому і ця структура не в змозі забезпечити психологічним супроводом усіх охочих громадян. А в медичній галузі навіть і не обговорюється питання створення мережі сімейних психологів, хоча не секрет, що значна частина недуг є психосоматичними та й своєчасна корекція ставлення до діагнозу, до рекомендацій лікаря сприяє швидшому одужанню. А хто має подбати про емоційний стан лікаря, який часто приймає понаднормову кількість пацієнтів, вислуховуючи їх незадоволення щодо великих черг? А хто має йому допомогти пройти складний етап в ситуації лікарської помилки, визнати її, зробити висновки, не зламатись та відшукати сили рухатись далі – допомагати зцілюватись тим, хто чекає на допомогу? Не буду аналізувати, з причини відсутності інформації, ефективність організації роботи військових психологів, але з перших днів війни родини військових не могли отримати належний психологічний супровід, а воїни, у своїй більшості, повертались з передової без психологічної реабілітації. Тому, на мою думку, маємо проблему не просто фінансового плану, а ментального. Ц епроблеми пріоритетів.
Фото 1Ігор Анатолійович Поліщук народився 17 травня 1973 року у Володимирі-Волинському. Після закінчення 8-ми класів міської школи №2 вступив у Володимир-Волинське педагогічне училище на відділення шкільного навчання. Вищу освіту здобув у Волинському державному університеті імені Лесі Українки, отримав кваліфікацію практичного психолога, викладач асоціальних дисциплін. Трудову діяльність розпочав практичним психологом у Суходільській школі, згодом працював у Володимир-Волинській райдержадміністрації на посадах завідувача відділом з питань молоді та спорту, начальника відділу організаційної та кадрової роботи, керівника апарату РДА, начальника організаційного відділу виконкому Володимир-Волинської міської ради. З 2010 року обирався депутатом міської ради, секретарем постійної комісії з питань законності та правопорядку, депутатської етики, регламенту та регуляторної діяльності. Був членом адміністративної комісії виконавчого комітету міської ради, брав участь у моніторингових засіданнях робочої групи “Майбутнє княжого міста”.
З 2008 року Ігор Поліщук – викладач суспільно-економічних дисциплін та практичний психолог ВКНЗ “Володимир-Волинський педагогічний коледж”. Основна діяльність пана Ігоря зосереджена на практичній психології, на необхідності допомагати молодим людям при їхніх психологічних та моральних потребах.
- Сучасна наукова психологія являє собою досить розмаїту систему дисциплін та галузей, – продовжує розмову Ігор Анатолійович. – Саме тому психолог не може бути універсальним. Людині потрібно шукати «свого» психолога, як шукають «свого» лікаря, тобто має бути вибір і широкий спектр запропонованих психологічних послуг. Ми повинні вийти на рівень сучасного оснащення кабінетів індивідуальної консультативної та групової корекційно-розвиваючої роботи у кожному закладі. Нова українська школа (НУШ) передбачає психологізацію навчального процесу початкових класів. Педагогічні колективи працюють над створенням комфортних умов для особистісного розвитку кожної дитини. Реформа середньої ланки потребуватиме ще більше фінансових ресурсів. Надіюсь, що і практичні психологи отримають змогу проводити тренінги, практикуми у спеціально відведених та належно облаштованих кабінетах. Адже у нас не виникає запитань, чи потрібно облаштувати спортивний зал для занять фізичною культурою чи кабінет хімії, фізики, біології тощо. Тому наявність об-лаштованих кабінетів індивідуальної та колективної роботи практичного психолога має теж бути у пріоритеті.
У своїй практиці фіксую зростання кількості студентів, що йдуть до психолога, обговорюють як особисті проблеми, так і навчальні і ті, які пов’язані з майбутньою педагогічною діяльністю. Зрозуміло, що спочатку насторожено ставляться до психолога студенти, які прийшли із сільських шкіл, адже вони, у своїй більшості, фактично позбавлені досвіду співпраці з психологом. Зустрічаються діти, які сприймають психолога як того, хто «розбирається» з правопорушниками, «почитає мораль», «полякає» та відпустить. У таких випадках треба затратити багато часу, щоб змінити спотворений образ психолога.
Та не тільки майбутні педагоги, їх психологічний стан турбують Ігоря Анатолійовича. Хвилює його і майбутнє дітей, які потребують особливої соціальної і психологічної підтримки. Ось чому психолог активно долучився до волонтерської співпраці з ГО “Берег надії”, якою керує відома в місті громадська діячка ОленаКандиба.
- Волонтерська діяльність дає можливість допомагати особливим діткам вибороти своє місце в соціумі. Ми активно відстоюємо позицію щодо того, аби цих дітей не ховати від суспільства, а, навпаки, запрошувати до участі у громадському житті, у різноманітних міських заходах.
Тому до вже традиційних напрямків волонтерської роботи, як і реалізовують студентський профком (голова Тамара Карпук) та студентська рада, ми долучили взаємодію з ГО «Берег надії».
За підтримки дирекції коледжу відбувається активна співпраця з “Берегом надії”, де студенти проходять практику, забезпечуючи діяльність гуртків з вокалу, хореографії (студенти спеціальності «Початкова освіта») та з декоративно-прикладного мистецтва (студенти спеціальності «Образотворче мистецтво» під керівництвом Валентини Залуніної та спеціальності «Дошкільна освіта» під керівництвом Людмили Серової). За сприяння заступника директора педагогічного коледжу Олени Пелех налагоджено співпрацю з інклюзивно-ресурсним центром, у якому проводять заняття студенти спеціальності «Образотворче мистецтво» під керівництвом Оксани Білик. Також наші студенти проводять заняття з іноземної мови та інформатики в Університеті ІІІ віку. Приємно відзначити, що наша волонтерська робота високо оцінюється громадськістю міста.
Відчувається, що у Ігоря Поліщука настрій піднесений, оптимістичний. Людина щаслива тим, що займається справою, яка їй до душі, завдяки якій він приносить велику користь людям. Щасливо склалося і особисте життя. Дружина Наталія Володимирівна також працює в коледжі, вона однодумець і перша порадниця чоловіка. Син Ілля навчається в НВК “ЗОШ І-ІІІ ст. №3 – ліцей”. Отож, тільки працювати і працювати, активно втілювати в життя наміри і надії!
Антоніна Булавіна, м. Володимир-Волинський
Конкурс журналістських матеріалів «Дій активно, живи позитивно!» ініційований Благодійним фондом Олександра Шевченка та Українським журналістським фондом.

Напишіть відгук

Увійти за допомогою:

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Можна використовувати XHTML теґи та атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>