Церковний конфлікт в Охнівці сягнув точки кипіння

охнівка жахи_1У неділю 2 серпня в с.Охнівка відбулися збори селян, на яких вирішувалося питання про об’єднання селян в єдину громаду Української православної церкви Київського патріархату. На сходи прийшло 133 місцевих жителі, а також прибуло чимало вірян з інших населених пунктів. Спочатку гості молилися в церкві Московського патріархату, яка була переповнена, а потім покинули Охнівку, давши можливість селянам провести сходи мирно. Окрім того, порядок забезпечувала міліція.
Головою зборів шляхом голосування обрали настоятеля сільського храму Київського патріархату о.Бориса Наумчука, а секретарем – Марію Базилюк. Поки учасники сходів реєструвалися у списку, слово взяли місцеві мешканці Іван Гомза, Костянтин Броницький, а також о.Борис Наумчук та запрошені: декан Володимир-Волинського району КП прот.Євген Шевчук, заступник голови Володимир-Волинської районної ради Павло Карпюк, голова ТзОВ «Аіс-Агро» Ігор Антощак, фермер Дмитро Себій. За об’єднання проголосували всі присутні («за» – 133, «проти» – 0, «утримались» – 0).
Після зборів активіст Іван Гомза сказав: «Священик о.Борис разом з прот.Євгеном Шевчуком після служби заходили на подвір’я церкви МП і запрошували на збори всіх присутніх прихожан. Але ніхто з них не прийшов. Також проігнорував запрошення сільський голова Микола Базилюк, що особливо обурило людей, адже сільрада не обмежується лише Білином, є ще Охнівка і Ліски. Миколі Пилиповичу телефонували додатково, однак на дзвінки він не відповідав, не було його і вдома». Іван також розповів, що збори проводилися законним шляхом, адже на них прийшло 133 жителі села – більшість від загальної кількості зареєстрованих в Охнівці виборців. За словами Гомзи, таких у селі налічується близько 240 осіб. Цю інформацію підтверджує Марія Базилюк – секретар зборів, а в минулому – сільський голова. Вона впевнена, що врешті в Охнівці буде єдина помісна церква. Жінка каже: «Сьогодні люди хочуть відстояти своє право. Тоді вони боялися, що фермер поверне їм землю і самим доведеться обробляти свої паї. Зараз люди нічого не бояться».
У середу 29 липня громада с.Охнівка залила біля церкви фундамент для встановлення державного прапора. У п’ятницю на цьому місці відбулося богослужіння. Освятили прапор і доручили підняти його учасникам АТО Віктору Сачуку і Костянтину Голотовському. У цей час всі присутні співали гімн України.
Наступного
дня після зборів
охнівка3«Наступного дня після перших зборів громади, які відбулися 26 липня, я звернувся до пана Вітрука, аби поставити йому одне запитання: «Навіщо привезли у село людей з усієї області?» – розповідає Іван Гомза. За словами активіста, до будинку Анатолія Вітрука він під’їхав на велосипеді. До нього вийшов господар з сім’єю. Як розповідає Іван, після того запитання Анатолій Вітрук кинувся на нього з кулаками. Гомзі довелось відгороджуватися від ударів велосипедом. Розмова, на жаль, не вийшла. «Вітрук погрожував, що мене посадить, і написав заяву в міліцію», – каже Іван.
Візит до редакції
Матеріал про жителів Охнівки, які організували збори селян з об’єднавчою метою, опублікований у газеті «Місто вечірнє» №31 від 30 липня, викликав чималий резонанс серед прихильників Московського патріархату, яких обурило, що їхню думку начебто не врахували. Після публікації на журналістів чекав візит делегації на чолі з благочинним Володимир-Волинського району МП о.Сергієм Гузом. Закиди прибулих з Охнівки стосувалися і грошових питань щодо будівництва церкви, і загальних – щодо історичної справедливості. Однак зовсім скоро серйозна тема скотилася до емоційного галасу, приправленого брудними плітками. Для підкріплення свого візиту керівник громади МП священик Віталій Палій підписав звернення. Його ми публікуємо без змін.
Звернення
«Ми релігійна громада Свято-Іоанно-Богословської церкви Володимир-Волинської єпархії Української православної церкви села Охнівка зі своїм статутом і свідоцтвом про реєстрацію №1521 від 06.07.2007 року. За власні кошти і пожертвування християн, з грошовою допомогою товариства «Прогрес» збудували храм, який хочуть забрати. Але ж ми будували храм у Білині, та на нього не претендуємо.
Протизаконного ми нічого не робимо, служимо Літургію, виконуємо необхідні для християнина треби. Адже кожна громада, яка у своєму складі має 10 людей, має право на державну реєстрацію і свій храм. У нас є 103 підписи односельчан.
У селі панував мир. Життя йшло своєю чергою, служили ми літургії, при храмі працювала недільна школа. З цікавістю дітки вивчали Слово Боже, організовувалась поїздка до Почаєва. Активно проходив відпочинок дітей на природі. Раділи діти, раділо Небо.
Але упродовж трьох тижнів в адресу нашої церковної громади лунають погрози забрати храм, зламати двері, линуть слова з погрозами, залякуванням. Зокрема, Іван Гомза лякає дітей, що «Правий сектор» вивезе їх із села. Забороняють парафіянам ходити дорогами в селі. Дорогу ділять на дві частини, на одну з яких не мають права ступати інакодумці, так звані «не патріоти». Але справжній патріотизм, за словами Блаженнійшого митрополита Київського і всієї України Онуфрія, полягає у служінні Богу і виконанні Його законів. Наша церква закликає людей жити з Богом, чинити по-Божому.
Не під силу виявилося виконання людського обов’язку для Миколи Веремчука (колишній староста храму – ред.). Людина, яка стояла у вівтарі, не боїться Бога. Привселюдно в неділю 2 серпня на зборищі людей він обзивав грубою лайливою мовою молодого священика о.Віталія. Здавалося б, у його віці варто пам’ятати слова Іоанна Златоуста: «Хто судить священика, той ображає Бога». Завдячуючи роботі старости, храм має борг у «Волиньобленерго» 16 тис. 840 грн. У першу чергу треба боятися Бога, коли не виконуєш своїх обов’язків перед людьми. Адже це великий гріх, і за нього буде спокута. Громада, яка хоче забрати храм, зареєстрована у двотисячному році, за строками раніше, ніж храм Іоанна Богослова. Але вона свій храм не збудувала. На сьогоднішній день їй надане приміщення клубу. Здавалось би, засукати рукави – і до праці. Але ж це треба працювати. Простіше забрати готове, скривдити до болю інших людей.
Для віруючої людини храм – це життя. Для людини, яка все життя перебувала на кожній літургії, а сьогодні залишилась без храму – це рівнозначне смерті. Віруюча людина, яка виконує Заповіді Господні, ніколи не зробить зла ближньому.
Шановні опоненти, ми поважаємо вашу громаду, але не втручаємося до ваших справ. Тож залиште і нас у спокої. Побійтеся Бога, не гнівіть Його, бо за все приходить розплата. Не зли ближніх, сам не злись. У світі все закономірно. Зло, яке вийшло від тебе, до тебе повернеться неодмінно».
«Церква – не річ,
щоб її забрати»
Небайдужим до ситуації в Охнівці виявився заступник голови райради Павло Карпюк, який також завітав до редакції дати коментар. Він був присутній на зборах селян. «На мою думку, представники влади в таких подіях повинні брати участь, щоб забезпечувати правовий порядок. Під час перших зборів я потурбувався, щоб були присутні представники міліції. Також с.Охнівка є мені близьким, звідти мої дід і баба, тут народилася моя мама. Звісно, там минула частина мого дитинства», – сказав Павло Карпюк. Висловився заступник голови райради і щодо релігійного конфлікту в селі: «Церква – власність громади с.Охнівка. Кожен вкладав туди кошти чи працював на будівництві, а значить цим людям тепер приймати рішення. Я буду на боці громади, вона робить вибір. І я бачив на власні очі, як люди підходили і ставили підписи. Церква, як би там не було, слугуватиме на благо громади. Церква – не річ, щоб її забрати. У кишеню її не покладеш».
Історія будівництва
церкви
Інформація про те, як будувалася церква, з уст сторін конфлікту звучить по-різному. Представники Київського патріархату наполягають, що вона їхня, оскільки першою умовою функціонування церкви була її приналежність до Київського патріархату. Але трапилося так, що добудований храм волею керівника ТзОВ «Прогрес» Анатолія Вітрука освятив священик з МП. Прибічники Московського патріархату доводять: оскільки частину коштів на будівництво храму надав пан Вітрук, то приналежність церкви до Московського патріархату цілком виправдана.
У той час, коли під церкву в Охнівці виділялася земля, головою райдержадміністрації був Юрій Михалець. Він розповів, що землю реєстрували і справді для будівництва церкви громади Київського патріархату. Пан Михалець каже, що вже був готовий каркас, стіни, як громада відчула сильну матеріальну скруту – не вистачало коштів для завершення будівництва. Щоб вирішити її, звернулися до Юрія Борисовича. Той порадив знайти спонсора у своєму селі, маючи на увазі Анатолія Вітрука. Спочатку підприємець відмовив людям, пізніше нібито погодився, але за умови, що громада працюватиме на нього. Та згоди тоді все одно не дійшли – люди залишилися розчарованими. Колишній голова РДА розповідає, що намагався переконати пана Вітрука допомогти односельчанам добудувати церкву. Однак, судячи з усього, керівник «Прогресу» відчував сум’яття щодо приналежності майбутнього храму саме до Київського патріархату. Щоб якось переконати підприємця, Юрій Михалець поїхав з ним та його дружиною в Луцьк до єпископа Луцького і Волинського Михаїла. Там, здавалось би, вдалося переконати Анатолія Вітрука, що Київський патріархат канонічний, і він врешті погодився стати меценатом. Але проблемним виявилось моральне питання: як сказати людям, яким відмовив, що таки берешся за благородну справу? Єпископ Михаїл вирішив допомогти, приїхавши в Охнівку та привселюдно попросивши Вітрука добудувати церкву. Мовляв, у такому випадку буде зрозуміло, чому бізнесмен раптово змінив думку: не зміг відмовити поважній духовній особі. Пан Анатолій поставив одну умову: забрати священика, який на той час виконував свої обов’язки у непримітній капличці. Неохоче, але отця перевели. Як розповідає Юрій Михалець далі, Анатолій Вітрук поїхав в облдержадміністрацію, щоб зареєструвати релігійну громаду. Він нічого не розповів Володимиру Бондарю (голові Волинської ОДА у 2005-2007рр. – ред.) про те, що така в с.Охнівка вже є. Після того, як правда відкрилася, реєстрацію громади призупинили, однак, як бачимо сьогодні, ненадовго. Тепер їх в Охнівці дві. А далі екс-голова райдержадміністрації розповідає, що несподівано в село був привезений хрест і запрошений священик з Успенського собору Московського патріархату, який освятив храм. На велике здивування багатьох жителів Охнівки.
Аліна Зай, с.Охнівка, Володимир-Волинський район

5 thoughts on “Церковний конфлікт в Охнівці сягнув точки кипіння

  1. ЯрославаЯрослава

    Релігійний фанатизм вбив більше людей ніж війни. Всі кричать, що Бог один і продовжують завзято ділити його. Ясно, що МП ворожа Україні структура. Це відкрито продемонстрував Онуфрій, коли не встав у ВР, щоб вшанувати полеглих за Україну Героїв.

    Reply
  2. Юрій

    Україну розділяють не релігійні діячі, а політики і журналісти. Філарет і представники “УПЦ КП” належать до політиків, а не до Церкви Христової. Набридло писати правду у відповідь на брехню вашого марґінального сайту, оскільки його й так ніхто не читає. В Біблії написано, що не варто кидати бісер перед свинями. На Страшному Суді відповісте щодо всіх ваших афер.

    Reply
    • ЯрославаЯрослава

      Батюшка, заспокойтеся, бо око за око, а зуб за зуб

      Reply
  3. Юрій

    А щодо невставання Онуфрія – дивіться ПОВНЕ відео, а не обрізки з брехливого каналу “1+1″. Митрополит Онуфрій з іншими ієрархами не вставав не в час вшанування полеглих Героїв України на Донбасі, а зовсім в інший час. Якщо уважно подивитися на те фото, то побачите, що Філарет там либу давить і хлопає в ладошки. Це так ушановується пам’ять полеглих? До речі, цього річ був 20-тисячний хресний хід УПЦ (МП) від Володимирської гірки до Києво-Печерської лаври. Біля пам’ятника полеглих Героїв митрополит Онуфрій та єпископат УПЦ (МП) звершив заупокійну Літію. Все було відзнято на камери каналу “1+1″, але в ефірі було подано брехню, що УПЦ (МП) не молилася за Героїв Майдану. Бог нам усім Суддя.

    Reply
    • ЯрославаЯрослава

      І це пише істиний православний, керуючись Біблією і любовю до Бога та людей.)) І якщо сайт маргінальний, то ви автоматично маргінал бо тут пишете. Краще бути атеїстом, ніж прихильником перекрученої версії православя з приставкою МП.

      Reply

Написати відповідь до Ярослава Скасувати відповідь

Увійти за допомогою:

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Можна використовувати XHTML теґи та атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>