Перекваліфікація вчителів на онлайн-курсі. Чи успіх забезпечений?

Фото 2Школа йде в ногу з часом. І розмови про нову українську школу вже стають реальністю. У реформі шкільної освіти помітні кардинальні рішення, які приймаються вперше. Використання дистанційного курсу перепідготовки вчителів початкової ланки навчання – одне з них. Цього року вперше вчителі, які навчатимуть першокласників, візьмуть участь в обов’язковому сучасному онлайн-курсі. У форматі 60 навчальних годин учитель має пройти в межах дистанційного курсу. Обов’язковий онлайн-курс для вчителів початкових класів розроблений засновниками студії онлайн-освіти «EdEra», Міністерства освіти і науки та ГО «Освіта». Курс дає змогу ознайомити з новим державним стандартом освіти, удосконалити навички керівництва класом, освоїти методику компетентнісного та інтегрованого навчання, а також втілення у педагогічну практику основ інклюзивної освіти та нейропсихології. Віртуальні завдання підготують вчителя до прогресивних змін 12-річного навчання, які, згідно з новим Законом «Про освіту», розпочнуться у вересні 2018 року.
Учителі початкової ланки у навчальних закладах Володимира-Волинського до реформ вже звикли. У декого в педагогічній практиці цих інновацій вже забагато. Проте дистанційний онлайн-курс вони зустрічають оптимістично, оскільки це шлях до кардинальних змін, які ведуть за собою як використання нових методик навчання, так і перехід від авторитарної педагогіки до педагогіки партнерства, де вчитель є другом і помічником. Що ж реально на практиці являє собою онлайн-курс? Про це кореспондент «Міста вечірнього» розмовляла з учителем ЗОШ №2 Наталією Кияновською. Досвід педагогічної роботи Наталії В’ячеславівни складає 30 років. Цього року її знову чекає зустріч з першокласниками. Вчитель вже здійснила перші успішні кроки у навчанні в онлайн-курсі.
-Як відомо, прийнято Держстандарт початкової освіти, – розповідає пані Наталія. – Відповідно до нього в Україні створено 100 пілотних класів. З нового навчального року впроваджується нова програма, яка, згідно з концепцією нової української школи, докорінно відрізняється від програми попередніх років. Сьогодні завдання вчителя початкових класів – не тільки дати дитині знання, а й допомогти ці знання на практиці втілити в життя. Оскільки в основу Держстандарту початкової освіти покладена інтеграція, на першому місці стоятимуть інтегровані уроки. Так інтегрований урок «Я досліджую світ», який включає математику, українську мову, трудове навчання, основи здоров’я, «Я у світі», природознавство, буде проводитися 7 разів на тиждень. Ці уроки мають бути першими. Але слід зазначити, що математика, українська мова матимуть і окремі години.
-Але ж така значима реорганізація початкового навчання вимагатиме і значних коштів. Чи очікується в цьому плані допомога держави?
-Держава обіцяє виділити близько 120 тисяч гривень на кожний клас. Початкові класи мають бути забезпечені роздатковим матеріалом, який сприятиме пошуково-дослідницькій діяльності учнів. Сьогодні такий вид діяльності стоїть на чільному місці в навчанні. Передбачаються одномісні парти, які будуть підійматися і опускатися. В кабінеті буде створено 7 робочих зон: зона новин, зона тиші, зона вчителя, комунікативна зона, зона відкриттів, тематична зона, зона матеріалів. Діти не братимуть додому ні портфелів, ні підручників. Усі речі зберігатимуться в окремих шафах. Кабінети в обов’язковому порядку будуть обладнані мультимедією з Інтернетом тощо.
-А тепер розкажіть конкретно, будь ласка, про навчання в онлайн-курсі. В чому полягає особливість цієї діяльності?
-Насамперед потрібно створити свою електронну пошту, зареєструватися на сайті «EdEra», а також на сайті МОН. Курс складається з 6-ти модулів. Перші 2 модулі курсу стартували в лютому поточного року. 3-й модуль поділений на три частини, і вже зараз його почали опрацьовувати. Насамперед вчитель переглядає відео, а потім дає відповіді на запитання. Мінімум правильних відповідей за весь курс має сягати 60%. Зазначу, що велика увага приділяється нейропсихології – науці, яка дає змогу зрозуміти особливості функціонування мозку дитини, виявити причини труднощів у засвоєнні матеріалу. Після успішного проходження навчання в онлайн-курсі вчитель отримує сертифікат, без якого не має права навчати в початкових класах. Цього року всі вчителі, які набирають перші класи, зобов’язані пройти віртуальні курси і отримати сертифікати.
-Чи можуть у навчанні онлайн-курсу взяти участь інші вчителі-предметники?
-Звичайно. І зараз значна частина вчителів-предметників пробують свої сили в онлайн-курсі. Це дає змогу бути в курсі подій, отримати консультацію від спеціаліста, засвоїти теоретичні та практичні знання, які стосуються нової української школи. Крім того, онлайн-курси можуть пройти всі бажаючі, в тому числі батьки і навіть дідусі з бабусями, адже сьогоднішня сім’я не може стояти осторонь реформуванням школи.
-Чи вірите Ви в успіх такого нововведення як онлайн-курси?
-Вірю. Світ стрімко розвивається. Ми бачимо, як молодому поколінню необхідне критичне мислення, вміння швидко приймати рішення, логічно обґрунтувати свою позицію, відстоювати власну точку зору. Давно вже час відступити від заїжджених стандартів і усвідомити, що дитина не може знати все і в тому обсязі, який вимагався старою школою. Якщо її цікавить космос, нехай вона більше віддає часу природознавству, математиці, а згодом астрономії та фізиці. Якщо дитина творча, хай більше малює, ліпить, пише вірші. Зубріння не для сьогоднішніх дітей. Це вже минуле. Діти мають отримувати знання в живих дискусіях, у творчих завданнях.
Антоніна Булавіна, м. Володимир-Волинський

Напишіть відгук

Увійти за допомогою:

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Можна використовувати XHTML теґи та атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>