«Ми надаємо якісні послуги в межах тієї суми, яку отримуємо від мешканців будинку»

до споживаса 47Зазначає управитель житлової компанії №2 у місті гірників Ілона Загранична.
Житлово-комунальна сфера України на сьогодні чи не найпроблемніша галузь народного господарства, яка потребує серйозних змін. За даними Організації економічного співробітництва та розвитку (ОЕССР), в Україні найвищий рівень витрат серед країн Європи на оплату комунальних послуг стосовно рівня надходжень. За останні 13 років рахунки українців за комуналку виросли більш ніж у 26 разів і наближаються до 40 відсотків, що в 1,6 раз вище середньоєвропейського показника. І це при тому, що наша держава займає останнє місце в Європі за рівнем середньої зарплати та пенсії. Несприятливі економічні умови функціонування, монополізація галузі, неконтрольованість, безвідповідальність, адміністративне втручання у ціноутворення разом із проведеною всупереч усім наявним законодавчим нормам цивілізованого суспільства приватизацією житла призвели споживачів і надавачів комунальних послуг до таких відносин, коли одна сторона не знає, за що платить гроші, а друга «забула», які послуги вона зобов’язана надавати і якої якості. А в результаті щонайменше 70 відсотків житлового фонду повністю зношена, держава практично майже усунулася від фінансування ЖКГ, в результаті чого всі проблеми з утримання й ремонту житла лягли на плечі його власників. І ось тепер у результаті чергового реформування галузі на зміну ЖЕКам приходять ОСББ і так звані управляючі житлові компанії. Дві такі компанії рішенням сесії міської ради в червні нинішнього року без участісамих квартировласників були створені і в Нововолинську. Керівниками цих компаній були призначені управителі. Крім управителя і обслуговуючого персоналу, в компанії також працюють юрист, економіст та два бухгалтери. Та чи покращить це ситуацію, і чого чекати споживачам від цього нововведення? Про це журналісти нашого видання дізнавалися, запросивши до розмови управителя компанії №2 Ілону Заграничну.
Як розповіла Ілона Анатоліївна, в місто гірників вона прибула з Луцька. Перед тим, як зайняти посаду управителя компанії, вона 25 років пропрацювала у сфері газопостачання, тож нинішня робота для неї не нова.
-Наша житлова компанія обслуговує в місті 200 будинків. Причому, ми не є балансоутримувачем цих будинків, а лише надаємо послуги їх мешканцям. Причому, стараємося виконувати всі роботи якісно, за час роботи компанії жодних скарг ще не надходило. Для кожного з будинків економістом розроблено індивідуальна калькуляція витрат і тарифів, яка залежать від того, в якому році побудована та чи інша будівля. Тобто витрати на обслуговування будинків, побудованих у 1956 році, звичайно ж, більші, ніж на ті, які стали експлуатуватися на 20 років пізніше. Відповідно і плата (внески) за обслуговування 1 кв. м житла в старому будинку вища від більш новішого. Що стосується самих послуг, то найбільш затратним у тарифі є прибирання прилеглої території (0,7235 грн/м кв. – для чотириповерхової «хрущовки», де є 48 квартир із загальною площею в 2003,84м кв.). Наступною графою в калькуляції тарифу є дератизація (0,0054грн). Згідно планового графіка ВУКГ, до нас приходить їхній представник і разом із представником компанії вони оглядають підвали, прибудинкові території, сміттєзбірники, а при потребі – й квартири, де кладуть отруту. Після цього надають нам акти виконаної роботи, які ми оплачуємо ( 1,2900 грн. на рік). Маючи чималий досвід «газовика» я також вимагаю, наполягаю і контролюю якість роботи з перевірки димових каналів(0,0802грн), яка має виконуватися двічі на рік. та обслуговування мереж електропостачання та електрообладнання (0,1435 грн).У разі відсутності тяги, аби не сталося біди, люди в жодному випадку не повинні користуватися газовими приладами, особливо вітчизняними, – застерігає моя співрозмовниця.
Наступна графа тарифу–поточний ремонт конструктивних елементів, технічних пристроїв будинку та елементів зовнішнього опорядження, в тому числі й дитмайданчиків(ремонт, штукатурка внутрішніх стін, зовнішніх фасадів, цоколів, побілка й фарбування стін, стелі та самих будинків)- 9282 грн/м кв. Окремими графами йде освітлення місць зовнішнього користування – 01397 з розрахунку за 200квт і винагорода управителю – 0,25 грн/м кв. Ілона Анатоліївна надала також більш розширену калькуляцію складової тарифу, де детально розписано, що включає та чи інша графа, в якій зарплата персоналу становить 848,33 грн м кв., єдиний внесок (22%)-147,33грн, накладні витрати (101,6%) – 855,86 і матеріали – 25,35грн. Разом із ПДВ вартість утримання квадратного метра житла у стандартній чотириповерховій «хрущовці» обходиться в 2,7246грн. Причому, як зазначила Ілона Анатоліївна, послуги на утримання будинку надаються на умовах дольової участі мешканців і в обсязі тієї суми, яка отримана від співвласників одного будинку згідно тарифу. Якщо взяти згадану багатоповерхівку, то це 5459,66 грн. за місяць за винятком усіх наведених вище витрат. У той же час, за словами мешканців будинку, які звернулися в компанію із заявою про поточний ремонт сходової клітки, на практиці це виглядає так: компанія закуповує вапно для побілки і надає працівників для виконання робіт, все інше – кошти самих власників квартир. Мешканці багатоповерхівки, згідно законодавства, самі мають обирати, які послуги вони хотіли б отримувати («Вартість послуг з управління визначається за згодою сторін та зазначається у договорі, який укладається між управителем і співвласниками будинку на рік…» – Постанова КМУ №712 від 5.09.2018 р.- авт.), і подібні питання вирішуються на загальних зборах мешканців зі складанням відповідного протоколу. Укладати договір на обслуговування будинку від усіх власників квартир, за словами управителя, теж може один або декілька мешканців будинку, хоча за законом, це питання теж має вирішуватися на загальних зборах. Де і за якими цінами закуповувати матеріали для ремонту будинку, компанія вирішує на власний розсуд без участі співвласників.
-Матеріали закуповуються в межах міста зі сплачених мешканцями коштів за утримання їхнього будинку за цінами, які існують на момент купівлі. Працюємо згідно із повноваженнями, наданими міською радою, а про тендер на закупівлю матеріалів через систему «Прозоро» я нічого не знаю, – відповіла на запитання Ілона Анатоліївна. – Ми – компанія, яка надає послуги без підтримки держави. Виконуємо лише поточний ремонт. Якщо будинок ремонтуватиметься капітально, можливо, нам допомагатиме держава. Також ми не беремо участі і у проектах громадських ініціатив. На це є вищестояща організація ЖКО, хоча вона й не отримує зарплату із внесків мешканців будинків. Ми ж її отримуємо, тому стараємося надавати послуги якісно і своєчасно. Принаймні, досі ніхто не скаржився.
Валентина Савчук, м. Нововолинськ

Напишіть відгук

Увійти за допомогою:

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Можна використовувати XHTML теґи та атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>