«Діти з особливими потребами мають бути включені в суспільне життя»

Фото 4njrf (1)Про це ми розмовляли з директором інклюзивно-ресурсного центру управління освіти, молоді та спорту Володимир-Волинської міської ради.
Чи завжди ми чуємо, як шепочуться дерева? Чи часто помічаємо, як всміхається весняне сонце? Чи бачимо, як ніжно горнуться одна до одної квіти? Так, сучасній людині навіть, здається, смішно думати про такі наївні, майже дитячі речі. Заклопотані щоденними проблемами, ми давно втратили відчуття романтики, а про щось більше й сказати важко. Але є серед нас маленькі люди, які бачать світ по-своєму, бачать казку, бачать лише світлі сторони, намагаючись не помічати зла. Це діти з особливими потребами, чий внутрішній світ дещо відрізняється від нашого. І так важливо, щоб у реальному світі вони не загубилися, а були повноцінними членами суспільства, щоб знайшли свій поклик і стали корисними людям.
Олена Токарєва присвятила себе роботі з такими дітьми. Народилася вона в 1977 році в Нововолинську, закінчила факультет психології, логопедії та дефектології Кам’янець-Подільського університету, де отримала диплом спеціаліста, а магістратуру закінчила вже у Волинському державному університеті імені Лесі Українки. Працювала психологом-логопедом в дитячому садочку, завідувала психолого-медико-педагогічною консультацією. Очолювала громадську організацію батьків, які виховують дітей з особливими потребами. З певних причин переїхала до Володимира-Волинського, де з ініціативи ГО «Берег надії» подала документи на участь у конкурсі на посаду директора центру соціальної реабілітації дітей-інвалідів. На цій посаді Олена Петрівна із серпня 2017 року.
-Олено Петрівно, інклюзив – це фаховий термін, який не завжди зрозумілий пересічним громадянам. В чому полягає завдання інклюзивно-ресурсного центру?
-Інклюзив – це включення дітей з особливими потребами в життя суспільства. Дитина не повинна бути поза суспільством і жити лише усвідомленням наявності своєї потреби. Вона повинна відчувати себе повноцінним членом суспільства. Звичайно, для цього потрібен соціально-психологічний і педагогічний супровід.
-У якому віці має розпочинатися такий супровід?
-З моменту народження дитини. Є такий термін «раннє втручання». Отож вже батьки повинні проводити соціально-психологічний супровід.
-Як організовується процес навчання в інклюзивно-ресурсному центрі?
-Передусім хочу сказати, що у Володимирі-Волинському дуже хороші спеціалісти, які працюють з дітьми, що мають особливі потреби. В нашому центрі працює 6 спеціалістів. З них 2 психологи, 2 дефектологи і 2 спеціалісти з лікувальної фізкультури, є медична сестра. Відвідують центр близько 40 дітей. Найстаршим 13-14 років. Заняття проводяться як групові, так і індивідуальні. Групи в основному формуються за віком. Звичайно, в першу чергу береться до уваги різний діагноз діток. Відповідно і використовуються різні методики. За основу взяті корекційні програми, які затверджені МОН України. Групові заняття тривають як до обіду, так і після. Індивідуальні – з 9-ої до 17-ої. В центрі розробляється інформаційно-методична база, розрахована як на спеціалістів, так і на батьків.
Фото 4njrf-У перспективі, напевно, передбачене ширше охоплення інклюзивним навчанням дітей з особливими потребами?
-Звичайно. Діти займаються охоче. Вони виходять зі свого обмеженого світу і по-новому бачать життя. Ось чому кількість бажаючих займатися у центрі зростає. Ще не охоплені навчанням діти з району, тому мають бути укладені договори з ОТГ.
-А все-таки, чи не важко працювати з дітьми з особливими потребами?
-Для мене і моїх колег навіть цікаво. Наші учні – дуже хороші, добрі діти. Вони по-доброму сприймають світ. Хочуть багато знати, багато вміти. У кожному з них закладений свій потенціал і свої здібності. Звичайно, кожна дитина потребує індивідуального підходу, але безперечним є те, що діти з особливими потребами мають бути включені в суспільне життя.
Антоніна Булавіна, м. Володимир-Волинський

Напишіть відгук

Увійти за допомогою:

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Можна використовувати XHTML теґи та атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>