Будьмо уважні! Як не потрапити на гачок до шахраїв?

4fd79bcc68e1c162f789c145c7d1e02b_XLШахрайство є доволі розповсюдженим способом незаконного заволодіння чужим майном.
Згідно зі статтею 190 Кримінального кодексу України шахрайство – це заволодіння чужим майном або придбання права на нього шляхом обману чи зловживання довірою.
Злочин вважається закінченим злочином з моменту переходу чужого майна у володіння шахрая або з моменту отримання ним права розпорядження таким майном. Тобто шахрайство має матеріальний склад і для того, щоб вважати його закінченим, необхідним є настання наслідків у вигляді завдання майнової шкоди потерпілому.
На «гачок» шахраїв потрапляють громадяни, які беззастережно довіряють незнайомцям. У переважній більшості випадків серед жертв телефонних шахрайств люди старшого віку, на молодших – зловмисники частіше «полюють» під час розрахунків мережею Інтернет. Правоохоронці вкотре радять громадянам виявляти обачність, аби вберегти себе та своїх рідних від біди.
Одним із видів шахрайств є «допомога рідним».
Якщо вам телефонують невідомі, представляючись псевдоправоохоронцями, повідомляють, що з рідними сталася біда та пропонують сплатити певну суму коштів для вирішення проблеми – не поспішайте виконувати ці вимоги. Обов’язково уточніть дані того, хто телефонує, його посаду, звання та підрозділ, у якому він працює, або ж попросіть передати трубку вашому родичу.
Негайно спробуйте зв’язатись з рідними, аби з’ясувати, де зараз вони перебувають.
У жодному разі не перераховуйте грошей на вказані аферистами рахунки.
ТЕРМІНОВО ТЕЛЕФОНУЙТЕ В ПОЛІЦІЮ ТА ПОВІДОМТЕ ПРО ПОДІЮ.
«Інтернет шахрайство»- існує безліч веб-сайтів, на сторінках яких ви можете придбати потрібний вам товар.
У випадку, якщо ви вирішили скористатися послугами з купівлі-продажу товарів через Інтернет, обирайте тільки перевірені веб-ресурси.
Уникайте купівлі з попередньою оплатою. Аферисти можуть приховувати свої злочинні наміри під виглядом «вигідних» пропозицій та знижок. У випадку розрахунку за товар на умовах післяплати через службу доставки чи поштове відділення, ви маєте можливість переконатися, що отримаєте замовлене.
«Банківський працівник» – найулюблений спосіб шахраїв отримати доступ до вашої банківської картки.
Якщо «продавець» чи так званий «працівник» банківської установи під час телефонної розмови намагається під будь-яким приводом дізнатися у вас конфіденційні платіжні дані (пін-код, термін дії чи номер картки, тризначний код безпеки на зворотному боці, sms-паролі), у жодному разі не повідомляйте їх. Запам’ятайте, жоден банк ніколи не дозволить своїм працівникам по телефону запитувати ваші конфіденційні дані.
Не публікуйте в Інтернет, наприклад на сторінках у соцмережах, свого номеру телефону, який «прив’язаний» до ваших банківських рахунків та карток. Цим також можуть скористатися шахраї.
ПАМЯТАЙТЕ, ЩО АФЕРИСТИ КОРИСТУЮТЬСЯ ВАШОЇ ДОВІРОЮ ТА БАЖАННЯМ ЗЕКОНОМИТИ, А МИ ПОВИННІ ЇМ ВІДПОВІСТИ НА ЦЕ ПРОІНФОРМОВАНІСТЮ ТА ОБАЧНІСТЮ.
ПИЛЬНІСТЬ Є ЗАПОРУКОЮ ЗБЕРЕЖЕННЯ ВАШИХ ГРОШОВИХ КОШТІВ ТА МАЙНА.
А у разі вчинення стосовно вас шахрайських дій, негайно зверніться до поліції з письмовою заявою, а також з повідомленням про скоєння злочину до адміністрації чи служби безпеки веб-ресурсу або банківської установи.
Л.Калиновська, прокурор Володимир-Волинської місцевої прокуратури радник юстиції

Напишіть відгук

Увійти за допомогою:

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Можна використовувати XHTML теґи та атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>